تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

100 درصد سهم تسهیلات مشاغل خانگی قزوین به بانوان اختصاص یافت

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین از اختصاص 100 درصد سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی استان به بانوان در کارگروه اشتغال خبر داد و گفت: سال گذشته 70 درصد این تسهیلات به حوزه بانوان اختصاص یافته بود.

 به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین صدیقه ربیعی روز چهارشنبه افزود: تسهیلات اشتغالزایی با هدف ایجاد فرصت های شغلی و رونق تولید به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اظهار داشت: مساله اشتغال برای زنان ایرانی بسیار مهم است و باید برنامه ریزی لازم در این خصوص انجام شود.
ربیعی یادآور شد: با تسهیلاتی که دولت از صندوق توسعه ملی تهیه کرده تحولات خوبی در زمینه رشد و ایجاد فرصت های جدید برای اشتغال زنان ایجاد شده است.


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه دولت به منظور توان افزایی زنان، ایجاد کسب و کارهای جدید و مهارت افزایی اقدامات مطلوبی انجام داده است، افزود: براساس آمارهای ارائه‌ شده، بین ١٠ تا حداکثر ١٥ درصد از تولید ناخالص داخلی در کشور به فعالیت کسب ‌و کارهای خرد و مشاغل خانگی و عمدتا در حوزه‌های فرهنگی، هنری، صنایع دستی، تجارت الکترونیک و تولیدی‌های کوچک اختصاص دارد.


وی بیان کرد: با اختصاص 100 درصد تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان ، گام بزرگی در راستای ایجاد اشتغال مد نظر دولت در سال رونق تولید برداشته می شود.


ربیعی افزود: به منظور بهره مندی از این تسهیلات، مهارت و دانش و شناسایی بازار هدف توسط متقاضیان مشاغل خانگی ضروری است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با تاکید بر اینکه نگرش ها در خصوص مشاغل خانگی باید تغییر کند، گفت: مشاغل خانگی صرفا مشاغل سنتی نیستند، بلکه مشاغل خانگی در حوزه خدمات از لحاظ درآمدزایی قابل توجه بوده و با گسترش و رشد فناوری ها با تحولات چشمگیری همراه هستند.


ربیعی بیان کرد: فعالیت های مشاغل خانگی موجب پایداری شغل و درآمد مناسب خواهد شد و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش مهارت های زندگی زنان، انسجام خانواده و کمک به اقتصاد ملی و خانوار را به دنبال دارد.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics