تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بنیاد مسکن بیش از 4 میلیون خانه برای محرومان احداث کرده است

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از احداث و واگذاری بیش از چهار میلیون واحد مسکونی برای محرومان جامعه از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون خبر داد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی رضایی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) افزود: امام با صدور پیام خود در باره افتتاح حساب 100 و تاسیس بنیاد مسکن، عمق علاقه خود را به محرومین جامعه نشان دادند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به توجه ویژه امام خمینی (ره) به محرومان تصریح کرد: امام فرمودند همه مردم باید خانه داشته باشند و هیچکس در هیچ گوشه مملکت نباید از داشتن خانه محروم باشد و بر دولت اسلامی است که بر این مهم چاره ای بیاندیشد و همه مردم نیز باید در این مورد همکاری کنند.


رضایی یادآور شد: از مجموع چهار میلیون مسکن احداث شده توسط بنیاد مسکن، حدود 334 هزار و 586 واحد مسکن مهر بوده که در سالهای اخیر، بدون هیچ مساله ای در اختیار مردم قرار گرفته است.
وی وظیفه اول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را تامین مسکن محرومان دانست و افزود: بهسازی و نوسازی مسکن روستایی از دیگر اقدامات بنیاد مسکن است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن ادامه داد: تاکنون دو میلیون و 269 هزار و 837 واحد روستایی مقاوم سازی شده است که در سال 1348 معادل 7 درصد بود و اکنون به 42 درصد رسیده است.
رضایی در ادامه، از فعال شدن تشکل های خیرین مسکن ساز در 31 استان و 150 شهرستان کشور خبر داد.


قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن، وظیفه دیگر این بنیاد را تهیه و اجرای طرح هادی روستایی دانست و افزود: تا به امروز، 37 هزار و 249 طرح هادی تهیه شده که معادل 95 درصد است.


وی یادآور شد: طرح هادی 18 هزار و 51 روستا یعنی حدود 47 درصد در سالهای 1396 و 1397 معادل 7 هزار و 844 روستا اجرایی شده است.
رضایی آمار وام قرض الحسنه ای که بنیاد مسکن تاکنون به خانواده های محروم پرداخت کرده است را حدود 865 هزار مورد عنوان کرد و افزود: بنیاد مسکن، 658 هزار و 751 قطعه زمین نیز در اختیار مستمندان قرار داده است.


نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن با اشاره به اینکه سند مالکیت روستایی تا امروز متولی نداشت، افزود: اکنون با همکاری ثبت، این سندها تهیه و در اختیار مردم قرار گرفته و سه میلیون و 235 هزار و 435 سند تاکنون در روستاها و 208 هزار و 500 سند در شهرهای زیر 25 هزار خانوار در اختیار مردم قرار گرفته است.


وی درباره خدمات فنی و صدور پروانه ساختمانی نیز گفت: حدود دو میلیون و 384 هزار و 119 پروانه ساخت صادر شده است، ضمن اینکه حدود 6 هزار مسکن برای خانواده های دارای بیش از دو معلول، احداث شده و در این ارتباط نیز تفاهمنامه ای بین بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و سازمان های بهزیستی و ملی زمین و مسکن به امضا رسیده است.


رضایی با یادآوری اینکه تاکنون حدود دو میلیون و 500 خانه در مناطق مختلف که دچار آسیب شده بودند توسط بنیاد مسکن تعمیر و بازسازی شده اند، افزود: آخرین محل بازسازی شده مربوط به زلزله کرمانشاه است که در این زلزله 105 هزار واحد آسیب دید که از این میزان 36 هزار و 500 واحد احداثی، 10 هزار واحد شهری و 26 هزار واحد روستایی بود.


وی ادامه داد: 68 هزار و 500 واحد نیز به تعمیر نیاز داشت که 47 هزار و 500 واحد آن، روستایی و 21 هزار واحد نیز شهری بوده است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن با بیان اینکه در همه روستاهای زلزله زده، کار به اتمام رسیده اما در شهرها هنوز تعدادی واحد نیاز به بازسازی باقی مانده است، افزود: پیشرفت ساخت و ساز در شهرها حدود 73 درصد و در روستاها بیش از 95 درصد بوده است.


وی افزود: به هر واحد شهری در کرمانشاه 60 میلیون تومان وام با کارمزد 5 درصد و 13 میلیون وام بالاعوض و به هر واحد روستایی 40 میلیون تومان وام با کارمزد 5 درصد و 12 میلیون تومان وام بلاعوض اختصاص داده شده است.


رضایی تصریح کرد که بنیاد مسکن همچنین کار آواربرداری، نظارت، تهیه نقشه و بقیه امور مرتبط را بدون چشمداشت انجام داده است و اقدامات این بنیاد ادامه خواهد داشت.


وی با اشاره به حادثه سیل اخیر نیز گفت: اکنون آمار دقیقی از میزان خسارات این سیل در دست نیست اما به نظر می رسد که حدود 70 هزار واحد نیاز به تعمیر و بیش از 20 هزار واحد نیاز به بازسازی کامل داشته باشند.


وی مردم شهرهای سیل زده را به صبوری و مقاومت دعوت و تاکید کرد که مردم ایران، دولت، نهادها و بنیاد مسکن تا آخرین لحظه مردم این مناطق را همراهی خواهند کرد.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics