تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ایمنی، برند راه آهن است

مدیرعامل راه آهن ایران گفت: ایمنی برند راه‌آهن و راه‌آهن کلید واژه توسعه است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایرنا،  «سعید رسولی» روز یکشنبه در همایش ایمنی در راه آهن که در ساختمان مرکزی شرکت راه آهن برگزار شد، افزود: آمار تلفات حمل و نقل ریلی قابل قبول است و این تعداد نیز با استفاده از دانش، تجربه، فرهنگ سازی و آموزش نیروی انسانی کاهش یافته است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی اضافه کرد: استفاده از سامانه های هوشمند، افزایش استفاده از حمل و نقل ریلی، ارتقای سطح کیفی، تمرکز بر نقش عوامل انسانی و اتخاذ رویکرد پیشگیرانه در حمل و نقل از استراتژی هایی است که برای رسیدن به ایمنی باید مورد توجه قرار گیرد.


رسولی تاکید کرد: شناسایی خطاهای انسانی و مشکلات فنی قبل از وقوع، نتیجه اجرای این استراتژی هاست.
مدیرعامل راه آهن کشور بیان کرد: در سیل اخیر خسارات وارده به حمل و نقل ریلی و زیرساخت های آن هر چند که آمار دقیق برآورده نشده است از بخش های دیگر کمتر بود و این نشان از ثبات و پایداری حمل و نقل ریلی دارد.


معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آمار 17 هزار تلفات جاده‌ای در سال زیبنده کشورمان نیست، گفت: این شرایط را می‌توان جنگ در جاده‌ها تلقی کرد و معتقدم با جنگ جاده‌ای مواجهیم و وظیفه داریم که این میزان تلفات ناشی از بروز سوانح و تصادفات جاده‌ای را کاهش دهیم و راه‌آهن نقش موثر در این زمینه دارد.

 

میانگین تلفات جاده ای 45 نفر در روز است

«جبارعلی ذاکری» رئیس دانشگاه علم و صنعت نیز در این همایش با بیان اینکه آمار سوانح جاده ای و ریلی در اکثر کشورها قابل مقایسه نیست، گفت: ایمنی مهمترین مزیت حمل و نقل ریلی است .

 

 


وی افزود: افقی که کشورها برای حمل و نقل ریلی در نظر گرفتند رساندن سوانح ریلی به عدد صفر است در حالیکه در سوانح جاده ای این عدد بزرگ است و در کشور ما شرایط بدتر است.
رئیس دانشگاه علم و صنعت اظهارداشت: در سال 1384 آمار کشتگان جاده ای به 27 هزار نفر بود و اخیرا این رقم به 16 هزار کشته یعنی میانگین 45 نفر در روز رسیده است.
به گفته وی سهم حمل و نقل ریلی برای کاهش این میزان قابل توجه است.


ذاکری اظهارداشت: تدوین ساختار ایمنی راه آهن ابتدا توسط پرسنل و برای ارزیابی و شناسایی خاطی بوده اما در 10 سال گذشته با برون سپاری شرکت ها و ورود بخش های خصوصی در این مورد تجدید نظری در ساختار شکلی ایمنی راه آهن انجام گرفت و این ضرورتی بود که باید در راه آهن انجام می شد.


وی آموزش مستمر ایمنی در راه آهن را ضروری دانست و گفت: این آموزش ها باید به روز رسانی شود و علاوه بر آن از تجربیات دیگر کشورها نیز استفاده کنیم.
رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به برگزاری همایش یک روزه ایمنی در راه آهن گفت: 300 اثر به این همایش ارسال شد که 10 مقاله برتر ارائه می شود.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics