تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

صدور چهار هزار و ۲۸۰ مورد رای جایگزین حبس/ احیای ۲۲ کارخانه و واحد تولیدی در سال ۹۷/ ۵۵۷ هکتار از مراتع خلع ید شد

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به نظارت موثر بر توزیع اقلام، کمک‌های مردمی و روند کمک رسانی مردمی و دولتی در مناطق سیل زده گفت: اقدامات لازم در جهت پیشگیری از سرقت لوازم منازل مردم به عمل آمد و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری میزان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه شورای قضایی استان گلستان که با حضور آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه برگزار شد، با بیان اینکه اقدامات خیلی خوبی در رابطه با سیل در استان گلستان در  انجام شده است گفت: علاوه بر اینکه نیرو‌های مسلح، سپاه، ارتش و امدادگرانی از هلال احمر و کمیته امداد و سایر دستگاه‌های امدادرسان کمک کردند، از ناحیه دستگاه قضایی نیز کمک‌ها و اقداماتی انجام شده است گرچه که ما فی النفسه به منظور امدادرسانی مانند کمیته امداد و هلال احمر نمی‌توانیم ورود کنیم؛ اما به سهم خود، همکاران ما، روسای دادگستری و دادستان‌ها و قضاتی که در آن شهر‌های آسیب دیده شبانه روزی حاضر بودند و در میان مردم کمک‌هایی را داشتند که دادگستری استان پس از واقعه سیل کمیته و کارگروهی را با محوریت دادستانی محترم مرکز استان تحت عنوان کارگروه بحران تشکیل داده که دادستان‌های درگیر شهرستان‌هایی که سیلاب و مدیرکل سازمان بازرسی و تعدادی از معاونان دادگستری استان در آن عضو بودند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

هاشمیان در ادامه اظهار کرد: یکی از اقدامات انجام شده در این کمیته رسیدگی به وضعیت تامین امینت در مناطق سیل زده بوده است که از طریق ضابطین مدیریت موثری در این حوزه انجام شده تا کوچک‌ترین ناامنی در مناطق سیل زده ایجاد نشود.

 

وی با اشاره به نظارت موثر بر توزیع اقلام، کمک‌های مردمی و روند کمک رسانی مردمی و دولتی در مناطق سیل زده بیان کرد: وضعیت احتمالی اهمال کاری برخی از مسئولان و نهاد‌های مراقبتی در کنترل و مهار سیلاب نیز مورد بررسی قرار گرفت که از دیگر اقدامات این کارگروه بوده است.

 

هاشمیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه کاهش جمعیت کیفری اظهار کرد: در سال ۹۷ مقامات قضایی به تعداد ۱۵۴۹ مورد از زندان‌های استان بازدید داشتند.

 

هاشمیان در ادامه با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی زندانیان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ اذعان کرد:  در سال ۹۷ تعداد مرخصی که زندانیان رفته اند ۷۹ هزار و ۷۰۰ مورد بوده که نسبت به سال ۹۶، ۳۴/۵ درصد افزایش مرخصی داشتیم.

 

وی با اشاره به صدور چهار هزار و ۲۸۰ مورد رای جایگزین حبس گفت: استان گلستان از استان‌های پیشرو در جهت صدور مجازات‌های جایگزین حبس است که سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، ۴۹ درصد افزایش داشته است.

 

هاشمیان در ادامه با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی قرار‌های منتهی به بازداشت از تشکیل کارگروهی جهت پیگیری پرونده‌های مسن خبر داد و گفت: در سال ۹۷، ۴۵ درصد از پرونده‌های مسن ما کاهش پیدا کرد و توفیق بسیار بزرگی بوده است و علاوه بر اینکه در سال گذشته نسبت به هر چه وارد شده، انجام شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است، قریب به سه هزار پرونده از سال گذشته و یا سنوات گذشته که مانده بوده رسیدگی شده و کاهش مانده را در پی داشته است که توفیقاتی در این زمینه بوده است.

 

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: در خصوص اقتصاد مقاومتی و تاکیدی که مقام معظم رهبری داشتند و حضرتعالی هم نیز در جلسات متخلف تاکید داشتید، استان گلستان با تاکید ستاد اقتصاد مقاومتی همکاری بسیار خوبی با تولیدکنندگان و دست اندرکاران امر تولید داشته است و نگذاشتیم تا تولیدکنندگان در شعب مختلف باشند و در دادسرا‌ها و محاکم بدوی و تجدید نظر برای آن‌ها شعبه خاص تشکیل دادیم که بسیار مورد تشویق آن‌ها قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه عمده مشکلات تولیدکنندگاه با بانک‌ها است گفت: دادستان محترم مرکز استان تدابیری اندیشیدند و مکاتباتی انجام شد و بسیاری از این موارد کاهش پیدا کرده و در سال ۹۷، احیای ۲۲ مورد کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی که تعطیل شده و یا نیمه تعطیل بوده، سبب اشتغال ۳۵۰ نفر شده است.

 

هاشمیان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه اطلاع رسانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در جلساتی که در هفته قوه قضاییه در سال گذشته و سنوات گذشته خدمت ایشان می‌رسیدیم فرمودند که افکار عمومی باید از اقدامات دستگاه قضایی با خبر باشند و راضی باشند، به همین منظور با اقداماتی که با رسانه ملی در خود استان گلستان و فضای مجازی شده است، ما تولید ۴۰ برنامه سیمای قانون در سال ۹۷ داشتیم که البته بازپخش آن در روز پس از پخش است.

 

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه ۸۰ درصد ابلاغ‌ها در سال ۹۷ به صورت الکترونیک بوده است گفت: از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر استان گلستان قریب به ۵۰۰ هزار نفر ثبت ثنا کرده اند و توفیق بسیار بزرگی بوده است.

 

وی در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص حقوق عامه و حفظ منابع طبیعی بیان کرد: در سال ۹۷، ۳۲/۵ هکتار از جنگل خلع ید صورت گرفته و ۵۵۷ هکتار از مراتع نیز خلع ید شده است و مدیرکل ثبت اسناد بسیار فعالانه با همکاری دادسرای مرکز استان عمل کردند و بسیاری از اراضی که مربوط به منابع طبیعی و دستگاه‌های مختلف دولتی که سند نداشته سند دار کردند.

 

 

هاشمیان با اشاره به استفاده از پنل‌های خورشیدی در دادگستری‌های اینچه برون، آق قلا و گنبدکاووس اظهار کرد: این موضوع موجب صرفه جویی ۹۰ درصدی در مصرف برق شده است و از محل این صرفه جویی‌ها اقداماتی مانند بایگانی ریلی انجام شده است.

 

منبع خبر: میزان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics