تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سامانه سجام یکی از بهترین انواع نظارت‌های غیرمتمرکز است

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مردمی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اینکه سامانه سجام یکی از بهترین انواع نظارت‌های غیر متمرکز است از ثبت نام قریب به ۷۰ هزار تن در این سامانه خبر داد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری میزان، نشست خبری مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی قوه قضاییه بعد از ظهر امروز در ساختمان این معاونت برگزار شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

سید علی اصغر رفاهی گفت: در سامانه سجام این امکان را برای مردم و سازمان‌های مردم نهاد فراهم کردیم که بتوانند به بهترین شکل در مدیریت اجتماعی جامعه خود مشارکت داشته باشند.


وی افزود: این سامانه یک ابزار قدرتمند و کارآمدی برای انجام همه اموری است که با ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: هدف از راه اندازی این سامانه استفاده از تمامی ظرفیت‌های مردمی است تا شهروندان بتوانند با دستگاه قضایی برای پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی و کاهش ورودی پرونده‌ها همکاری کنند.

 

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مردمی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهار داشت: سامانه سجام یکی از بهترین انواع نظارت‌های غیر متمرکز است و امر به معروف و نهی از منکر از طریق فضای مجازی و الکترونیکی محسوب می‌شود.


وی با بیان اینکه سامانه سجام زمینه لازم دسترسی آسان در هر زمان و مکان برای تحقق و ایفای نقش مردم محقق می‌کند بیان داشت: مصمم هستیم با کمک این سامانه بتوانیم در سال ۹۸ در رابطه با دغدغه مقام معظم رهبری اقدامات اساسی در پیشگیری از معضلات جامعه انجام بدهیم.

 

 

 

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مردمی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: همچنین مصمم هستیم از ظرفیت مردمی و کاهش فساد با استفاده از سامانه سجام نقش آفرینی خوبی داشته باشیم.

 

رفاهی ضمن دعوت از همه اقشار مردم و علاقه‌مندان خواست از این ظرفیت دستگاه قضا حداکثر استفاده را ببرند و به ۱۱ مورد از موضوعاتی که در این سامانه پیگیری می‌شود اشاره کرد.

 

وی موارد پیگیری در سامانه سجام را پیشگیری از فساد اداری، پیشگیری از جرائم علیه منابع طبیعی با اولویت پیشگیری از تصرفات غیر قانونی اراضی ملی، جرائم علیه محیط زیست، پیشگیری از جرائم مرتبط با فضای مجازی، پیشگیری از تهیه و تولید مواد مخدر و روان گردان، قاچاق کالا و ارز، فرار مالیاتی، جرائم اقتصادی و جرائم علیه محیط‌های کارگری و صنعتی عنوان کرد.

 

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مردمی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تاکید کرد: با کمک سامانه سجام مصمم هستیم موضوعات مذکور را کاهش بدهیم و اگر شخصی در یک اداره با این موضوعات برخورد کرد می‌تواند به عنوان دیده بان گزارش کنند در حالیکه امنیت دیده بانان نیز تامین است.

 

رفاهی با بیان اینکه تاکنون قریب به ۷۰ هزار تن در این سامانه ثبت نام کرده اند و دیده بان پیشگیری شده اند، گفت: همچنین در استان خراسان رضوی و فارس نیز به صورت پایلوت دادستان‌ها ملزم به عضویت و دریافت آنلاین گزارشات می‌شوند و به این ترتیب پروسه زمانی رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی به آسیب‌های اجتماعی کوتاه می‌شود.

 

منبع خبر: میزان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics