تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آزادی ۱۸۲ نفر از زندانیان غیرعمد استان در سال ۱۳۹۷

رئیس کل دادگستری مازندران از آزادی ۱۸۲ نفر از زندانیان غیر عمد استان طی سال ۱۳۹۷ خبر داد و گفت: مبلغ پنج میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال از سوی ستاد دیه کشور و اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۵۱۰ میلیون ۸۵۰ هزار ریال وام بلاعوض از محل منابع استانی در سال ۹۷ برای آزادی محکومان جرایم غیر عمد در نظر گرفته شد.

 به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی تقوی فرد، رئیس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به نقش و جایگاه ارزنده ستاد دیه و حمایت از زندانیان جرائم غیر عمد به منظور موفقیت در تحقق سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و رهایی زندانیان نیازمند، بر لزوم حمایت از فعالیت‌های این ستاد مردمی و اخذ مشارکت‌ها و مساعدت خیرین تأکید کرد.

 

رئیس کل دادگستری استان مازندران در ادامه اظهار کرد: اعتبار مصوبه چهار بانک عامل صادرات، تجارت، ملی و ملت برای آزادی زندانیان غیر عمد در سال گذشته به میزان ۶۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان ۵۳ میلیارد ریال وام با سود چهار درصد پرداخت شده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: مبلغ پنج میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال از سوی ستاد دیه کشور و اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۵۱۰ میلیون ۸۵۰ هزار ریال وام بلاعوض از محل منابع استانی در سال ۹۷ برای آزادی محکومان جرایم غیر عمد در نظر گرفته شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد ادامه داد: در این راستا از محل صندوق تامین خسارت‌های بدنی ۱۷ میلیارد و ۹۸۲ میلیون ریال وام بدون بهره پرداخت شده است که به واسطه این هزینه‌ها تعداد ۱۸۲ نفر زندانی جرایم غیر عمد در سال گذشته آزاد شده و به آغوش گرم خانواده باز گشتند.

 

رئیس کل دادگستری استان مازندران با بیان این که افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها زیبنده جامعه اسلامی نیست، تصریح کرد: ستاد دیه در صورت افزایش توانمندی مالی و ارتقای شاخص‌های جذب مشارکت‌های مردمی قادر خواهد بود با افزایش سرعت عمل، زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان نیازمند را فراهم کند.

 

منبع خبر: میزان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics