تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

جلوگیری از تشکیل ۵۰۰ پرونده قضایی و تعطیلی کارخانجات فولاد شهرستان زرند/ الزام دو شرکت به پرداخت معوقات و مطالبات کارگری

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با ورود دستگاه قضایی و برگزاری ۶۸ جلسه متعدد و مشارکت هیأت داوری و هیأت کارشناسی، اختلافات فی ما بین دو شرکت تولیدی در کارخانجات فولاد شهرستان زرند حل و فصل شد و از تشکیل ۵۰۰ پرونده قضایی و بیکاری کارگران و تعطیلی این کارخانه جلوگیری بعمل آمد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از میزان، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به نامگذاری شعار سال مبنی بر «رونق تولید» اظهار داشت: دستگاه قضایی اجازه نخواهد داد بنگاه‌های تولید و اقتصادی بدلیل مشکلات حقوقی و قضایی تعطیل شوند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان عنوان کرد: در اجرای روند کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری و پیشگیری از وقوع جرائم و اختلافات مرتبط و ترویج فرهنگ داوری و اجرای دستورالعمل‌های مربوط و برنامه‌های عملیاتی ابلاغی سیستم قضایی به مشکلات پیش روی واحد‌های تولیدی ورود می‌کند.
 

وی در تشریح حل اختلافات فی مابین شرکت‌های پیمانکاری کارخانجات فولاد شهرستان زرند، گفت: با ورود به موقع، موثر و همچنین با مدیریت و نظارت دادستان زرند بر روند حل اختلافات مالی و پیگیری مطالبات کارگری و جلوگیری از تشکیل حداقل بیش از ۵۰۰ پرونده، شکوائیه و دادخواست‌های حقوقی در محاکم عمومی حقوقی و کیفری شهرستان زرند پیگیری و منتج به حل مشکل شد.
 

رئیس شورای قضایی استان کرمان خاطرنشان ساخت: در این راستا در جهت حل اختلافات موجود از ظرفیت و توانایی هیئت داوری متشکل از کارشناسان کانون کارشناسان رسمی مرکز استان
استفاده بهینه و به موقع به عمل آمد.
 

وی افزود: به منظور تسهیل در روند حل اختلاف فی مابین این دو شرکت که اختلاف حساب این دو واحد صنعتی در حدود ۶۰۰ میلیارد ریال مطرح بوده و احتمال تعطیلی شرکت‌ها وجود داشت جلسه‌ای با حضور مدیران عامل شرکت‌های مذکور تشکیل که در اجرای ماده ۴۵۵ قانون آئین دادرسی مدنی و تبصره ذیل آن حق انتخاب هیئت داوری را به دادستان به عنوان شخص ثالث واگذار نمودند.
 

 

 

 
وی افزود: متعاقب تعیین و معرفی هیئت داوری و پیگیری و ارجاع اختلافات دو شرکت مزبور در جهت تسهیل در روند رسیدگی حل اختلاف، هیئت داوری موضوع در کار گروه فرهنگی شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند در سال مطرح و در جلسه مذکور علاوه بر الزام دو شرکت به پرداخت معوقات و مطالبات کارگری، همچنین ارایه مدارک و مستندات مالی و مورد اختلاف پروژه‌های مذکور در اسرع وقت به هیئت داوری نیز مقرر و مصوب شد.
 

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان تصریح کرد: سرانجام پس از برگزاری ۶۸ جلسه هیئت داوری و چندین جلسه کارشناسی توسط کارشناسان منتخب، دادنامه داوری به سیستم قضایی شهرستان زرند تحویل شده است که رای مذکور به نمایندگان دو شرکت مذبور ابلاغ و موجبات حل اختلافات فراهم شد.


گفتنی است هم اکنون با توجه به قبولی رای نهایی داوری از سوی دو شرکت مذبور، مسئولین ذیربط در حال انجام مراحل قانونی اخذ مفاصاحساب و سایر پرداخت‌های مالی خود هستند.

منبع خبر: میزان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics