تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

زمین‌های بانک شهر در دل اراضی منابع طبیعی قرار گرفته است

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه زمین‌های بانک شهر در دل اراضی منابع طبیعی قرار گرفته است، گفت: کسانی که در صدد دور زدن قانون برای واگذاری زمین‌های منابع طبیعی در محدوده‌ی ناهارخوران هستند منتظر برخورد قضایی باشند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از میزان، هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به تلاش‌های شورای حفظ حقوق بیت المال این استان برای حفظ اراضی جنگلی حاشیه شهر گرگان گفت: متاسفانه برخی افراد قصد دارند با استفاده از کمیسیون ماده ۵ قانون شهرسازی و معماری ایران، زمین‌های حاشیه‌ی جنگل ناهارخوران را به محدوده شهر اضافه کنند تا قانونی در این محدوده ساخت و ساز و خرید و فروش انجام دهند و میلیارد‌ها تومان به جیب بزنند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


رئیس کل دادگستری استان گلستان اظهار کرد: یکی از محدوده‌هایی که عده‌ای به دنبال الحاق آن به محدوده‌ی شهر گرگان در قالب کمیسیون ماده ۵ هستند، زمین‌های بعد از پل مینا گل معروف به بانک شهر است.


وی با بیان این که زمین‌های بانک شهر در دل اراضی منابع طبیعی قرار گرفته است تصریح کرد: در صورت اضافه شدن زمین‌های بانک شهر به محدوده‌ی شهر گرگان، دست اندازی به اراضی منابع طبیعی این منطقه قانونی می‌شود و در آینده از طبیعت ناهارخوران اثری نخواهد ماند.


هاشمیان با بیان این که در نامه‌ای به اداره راه و شهرسازی استان گلستان از آنان خواسته‌ایم از واگذاری اراضی منابع طبیعی و جنگلی محدوده شهر گرگان به اشخاص و تعاونی‌ها خودداری کنند خاطرنشان کرد: کسانی که در صدد دور زدن قانون برای واگذاری زمین‌های منابع طبیعی در محدوده‌ی ناهارخوران هستند منتظر برخورد قضایی باشند.
 

رئیس کل دادگستری استان گلستان همچنین گفت: بنیاد مستضعفان و شهرداری گرگان هم باید پیش از واگذاری اراضی در حوزه پارادایز و نیز صدور پروانه در اراضی صیادشیرازی گرگان باید از اداره منابع طبیعی استعلام کنند.


وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر حمایت دادگستری از شفاف سازی و مبارزه با فساد گفت: از مردم و تشکل‌هایی که در راستای حفظ منابع طبیعی، تخلف‌ها و دست اندازی‌ها را در مناطق مختلف استان به دستگاه قضایی گزارش کنند، حمایت می‌کنیم.
 

منبع خبر: میزان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics