تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هیج کارگاه و کارخانه‌ای در کشور نباید تعطیل شود/ تاکید بر تلاش همه مدیران برای کمک به کارآفرینان و سرمایه گذاران

جلسه شوراى ادارى استاندارى سیستان و بلوچستان با حضور آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه برگزار شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از میزان، آیت الله رئیسى رئیس قوه قضاییه پس از دیدار با نخبگان، اساتید، اعضاى هیئت علمى دانشگاه و دانشجویان در جلسه شوراى ادارى استاندارى سیستان و بلوچستان حاضر شد. در این جلسه، جمعى از مسئولان قضایى کشور نیز حضور دارند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

آیت الله رئیسى، رئیس قوه قضاییه ضمن تشکر از مدیران و نیروهاى آن ها در استان سیستان و بلوچستان گفت: حضور در این جلسه براى بنده و شنیدن نقطه نظرات حضرات آقایان مدیران، امام جمعه محترم و نماینده مقام معظم رهبرى، استاندار محترم  و امام جمعه محترم اهل سنت و نمایندگان معزز مردم در مجلس شوراى اسلامى و تک تک آقایان و مدیران بسیار مغتنم بود.

 

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: نکات قابل توجهى بیان کردید و من هم یادداشت کردم. شاید نشود به همه آن نکاتى که فرمودید من در این فرصت بپردازم اما اجمالا اشاره اى مى کنم به تمام نکاتى که اشاره کردید و جا دارد که از حضور همه به ویژه اصحاب رسانه که تا این ساعت زحمت کشیدند و حضور دارند و همه خدمتگزاران به این جلسه و نشست تشکر کنم و هم از حوصله همکاران خودم که در خدمتشان هستیم، دوستان ستاد قوه قضاییه تشکر کنم.


وى خاطرنشان کرد: نسبت به نکاتى که فرمودید من اشاره کنم، بخشى از کمبودها را در رابطه با سازمان هاى وابسته یا دادگاه هاى برخى از مناطق مطرح کردید. سازمان پزشکى قانونى، سازمان ثبت و برخى از دادگاه ها که به نظر آقایان در جلسه باید در برخى از مناطق دادگاه هایى برپا شود.


آیت الله رئیسى اذعان کرد: این موضوع را در جلسه شوراى قضایى که فردا در خدمت همکاران هستیم بررسى مى کنیم و کمبودهایى که در حوزه هاى مختلف است را در آنجا طرح مى کنیم تا دنبال شود.


وى عنوان کرد: نسبت به افراد فاقد شناسنامه که چند نفر از عزیزان مطرح کردند، حتما همینطور است و بالاخره نظاماتى دارد که باید پیگیرى کرد، آقاى وزیر دادگسترى در جلسه ما حضور دارند، یادداشت مى کنند تا این موضوع را هم در دولت مطرح کنند و پیگیرى کنند.

آیت الله رئیسى در ادامه اظهار کرد: حتما مشکل افرادى که آقایان محترم گلایه مندند، براى شناسنامه باید مرتفع شود.

رئیس قوه قضاییه در ادامه اظهار کرد: بحث ما در قاچاق کالا این است که آنکه از پشت به تولید کشور خنجر مى زند، حتما یک شهروند ما که در نقطه صفر مرزى، کالایى را براى مصرف خود یا احیانا فروش حمل می کند، نیست. مساله ما شبکه هاى عظیم قاچاق کالاست.

وى بیان کرد: هیچ کارگاه و کارخانه اى در کشور نباید تعطیل شود و تلاش همه مدیران این باشد که به کارآفرینان و سرمایه گذاران کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی، نماینده ولى فقیه در استان سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر و تشکر از رئیس قوه قضاییه براى سفر به استان سیستان و بلوچستان گفت: همان طور که مشاهده مى فرمایید جمع دوستان در اینجا ترکیبى از اقوام و مذاهب مختلف است که اگر از این ترکیب درست استفاده شود یک فرصت ویژه براى ما، استان ما و کشور ماست.


وى تصریح کرد: مشکل عمده استان فقر فرهنگى است و البته رشد در این جهات نیازمند عدالت و امنیت است، عدالت در همه جاى کشور ما نیاز است و باید تلاش کرد تا قانون برای همه بطور یکسان اجرا شود تا شائبه اى پیش نیاید.


امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: من فکر مى کنم مى بایست قانون بدون ملاحظه قوم و مذهب اجرا شود.

 

 


حجت الاسلام والمسلمین محامی اذعان کرد: استان با مشکلاتى مواجه است و متاسفانه ما از فرصت هایى که خداوند در اختیارمان قرار داده، استفاده نمى کنیم.

امام جمعه زاهدان در ادامه بیان کرد: سیستان و بلوچستان امروز با سال ٧٠ خیلى فرق کرده و پیشرفت کرده است؛ اما نیاز به تلاش بیشترى است و با توجه به ظرفیت هایى که در استان هست، اگر درست برخورد مى شد، استان مى توانست معین استان هاى دیگر هم باشد و امیدواریم این مشکلات با تلاش و همت جنابعالى و مسئولان حل شود.

در ادامه مهندس موهبتى استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بودجه استان در بهترین شرایط از دو درصد بودجه کشور تجاوز نکرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با روندى که اکنون در بودجه هست، عملا فاصله ما روز به روز بیشتر مى شود.


وى افزود: ساختار تشکیلاتى استان اصلا با وضعیت استان منطبق نیست، اکنون برخى از ساختارهایى که در این استان هست متفاوت با جاهاى دیگر است، اگر موضوع عدالت را بخواهیم مطرح کنیم باید به این موضوع بپردازیم.


موهبتى در ادامه گفت: بحث دیگرى که بسیار حائز اهمیت است، خدمات نظام جمهورى اسلامى در منطقه سیستان و بلوچستان   است که بی نظیر است؛ اما باید یک تصمیم انقلابى گرفته شود تا از این وضعیت عبور کنیم.


استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ما شرایط تحریم را داریم و منطقه آزاد سیستان و چابهار مى تواند در این وضعیت کمک کند که این هم نیاز به یک تصمیم انقلابى دارد.


مولوى عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز در ادامه گفت: در اینجا با توجه به اینکه جمعیت زیاد است زندگی مردم با دشواری روبرو است. نیاز است این مساله را بزرگان قوم و مسئولین امر مورد توجه قرار دهند تا مشکلات مردم حل شود.

منبع خبر: میزان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics