تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کشور باید به درآمدهای پایدار مالیاتی متکی باشد

سرپرست اداره کل امور مالیاتی خراسان شمالی در دیدار با امام‌جمعه شهر بجنورد گفت: کشور باید به درآمدهای پایدار مالیاتی متکی باشد.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، یعقوبی نژاد، سرپرست اداره کل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: مالیات مهم‌ترین منبع درآمدی دولت است و با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری اعلام‌شده، باید به درآمدهای پایدار از قبیل مالیات متکی باشیم و درآمدهای نفتی با توجه به عدم ثبات قیمت نمی‌تواند درآمد قابل‌اتکای دولت‌ها قرار گیرد.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی خراسان شمالی در ادامه بیان داشت: با توجه اینکه استان خراسان شمالی، استانی محروم است، سیاست این اداره کل شناسایی منابع جدید مالیاتی بدون فشار بر اصناف، کسبه و سایر مشاغل است و مودی محوری در سرلوحه برنامه‌های این اداره کل و سازمان متبوع قرار دارد و فقط 5 درصد از وصول مالیات سال قبل از منبع مشاغل بود و 95 درصد بقیه وصولی اداره کل از منابع دیگر ازجمله ارزش‌افزوده، حقوق و اشخاص حقوقی بوده است.

یعقوبی نژاد با اشاره به تصمیمات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، عنوان کرد: حمایت از تولیدی‌ها جزء اولویت‌های این اداره کل است که با تقسیط بلندمدت و پلکانی بدهی مودیان در این خصوص اقدام لازم انجام پذیرفته است.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی خراسان شمالی بیان داشت: وصول مالیات باید عادلانه باشد و در صورت عدم رعایت عدالت، حق‌الناس ایجاد خواهد شد که باسیاست‌های سازمان امور مالیاتی همخوانی ندارد و از سویی باید حقوق دولت هم رعایت گردد تا حقی از دولت ضایع نشود و با اجرای طرح جامع مالیاتی تا حد زیادی از مسائل و مشکلات موجود کاسته خواهد شد.
منبع خبر: سازمان امور مالیاتی کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics