تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

یکی از سیاست های اصلی اقتصاد مقاومتی کاهش سهم درآمدهای نفتی و افزایش سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه است.

یکی از سیاست های اصلی اقتصاد مقاومتی کاهش سهم درآمدهای نفتی و افزایش سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان چهارمحال و بختیاری، مدیر کل امور اقتصاد و دارائی در شورای هماهنگی دستگاه های زیر مجموعه وزارت اقتصاد استان، با اشاره به پیشی گرفتن درامدهای مالیاتی از درامدهای حاصل از فروش نفت در دولت تدبیر وامید، درآمدهای مالیاتی را یکی از پایدارترین و مطمئن ترین منابع درآمدی دولتها در تمامی کشورهای دنیا دانست.


تهمتن عبدالهی با تاکید بر لزوم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال در استان افزود: اهمیت اقتصاد در زندگی شهروندان و دغدغه های مقام معظم رهبری در این حوزه موجب نامگذاری دو سال متمادی توسط رهبر به نام اقتصادمقاومتی است.


عبدالهی تصریح کرد: یکی از چالش های اقتصاد مقاومتی، تامین درآمدها و منابع مالی است که درآمدهای مالیاتی به عنوان یکی از پایدارترین و مطمئن ترین منابع درآمدی دولت جهت پر کردن این خلا می باشد.


مدیر کل امور اقتصاد و دارائی استان، رشد تولید ناخالص داخلی، کاهش تورم، عدم اتکای بودجه کشور به درآمدهای نفتی، اجرای طرح جامع مالیاتی و رشد اقتصادی کشور را از اقدامات مثبت دولت دانست و ادامه داد: مجموعه ای از اقدامات دولت در حوزه اقتصادی تحت عنوان صد روز صد اقدام به اطلاع مردم کشور رسیده است.


مدیر کل امور مالیاتی استان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل گفت: یکی از مهمترین محورهای اجرای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تکیه مخارج دولتی بر درآمدهای مالیاتی است.


بیگدلی افزود: درآمد های مالیاتی رابطه مستقیمی با بودجه کشور دارد وهر چقدر درآمدهای مالیاتی بیشتر باشد ، دولت می تواند نقش سازنده تری در فعالیت های اقتصادی و توسعه و عمران جامعه ایفا کند .


وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید تکیه دولت به منابع ناپایداری همچون نفت که در کش و قوس های بازار جهانی افت و خیزهای غیرقابل پیش بینی و متزلزلی دارد کاهش یافته و برای اولین بار در دو سال اخیر درآمدهای مالیاتی از درآمدهای حاصل ازفروش نفت پیشی گرفته است.


بی گدلی تصریح کرد: اصلاح قانون مالیات ها، طرح جامع اطلاعات مالیاتی کشور و قانون مالیات بر ارزش افزوده از جمله برنامه های کلیدی و محوری نظام مالیاتی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور می باشد.
بیگدلی با اشاره به اینکه، در حال حاضر بخش عمده‌ای از اعتبارات و درآمدهای مالیاتی، صرف عمران، آبادانی و امور زیربنایی کشور می‌شود گفت: در سال گذشته بالغ بر0 49 میلیارد ریال درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده جهت عمران و توسعه زیرساخت ها به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شده است.

منبع خبر: سازمان امور مالیاتی کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics