تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رویداد مثبت مالیاتی برای بازار سرمایه+سند

بر اساس بخشنامه رئیس سازمان امور مالیاتی، کارمزد شرکت های تامین سرمایه بابت انتشار اوراق و هزینه های تامین مالی بانی معاف از مالیات خواهد شد که این امر جذابیت های انتشار در بازار سرمایه را افزایش می دهد.

ه گزارش صبحانه، رئیس سازمان امور مالیاتی بخشنامه ای را ابلاغ کرد که طبق آن هزینه های مالی شرکت های تامین سرمایه و بانی اوراق بهادار به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی، پذیرش شده و از سال ۹۴ باید لحاظ شود.

کامل تقوی نژاد، رئیس سازمان امور مالیاتی، بخشنامه ای را ابلاغ کرد که بر اساس آن هزینه های ناشی از کارمزد پرداختی نگهداری اوراق و همچنین هزینه های فروش به کسر و بازخرید ناشی از فعالیت بازار گردانی شرکت های تامین سرمایه، قابل پذیرش بوده و از سال ۹۴ هم باید لحاظ شود.

همچنین، هزینه مالی که بانی بابت انتشار اوراق بهادار و به علاوه کارمزد پرداختی به شرکت‌ های تامین سرمایه از بابت تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق در هر دوره جزء هزینه های قابل قبول بانی اوراق بهادار پذیرفته می شود.

بر اساس این بخشنامه کارمزد شرکت های تامین سرمایه بابت انتشار اوراق و هزینه های تامین مالی بانی معاف از مالیات خواهد شد که این امر جذابیت های انتشار در بازار سرمایه را افزایش می دهد.

منبع خبر: اخبار مجامع حرفه ای
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics