تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بزرگترین شبکه پول شویی اینترنتی

سایت لیبرتی رزرو؛ بزرگترین شبکه جهانی پول شویی که به نوعی چهار راه اصلی جرایم سایبری بود؛‌ متوقف شد.به نقل از یورونیوز نوشت: مسئولان این شرکت صرافی اینترنتی رسما به پول شویی بیش از شش میلیارد دلار طی هفت سال متهم هستند. موارد پول شویی به جرایم مختلفی از سوء استفاده جنسی از کودکان گرفته تا دستیابی به رمز حساب‌های بانکی مربوط می‌شود.

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل وب سایت اختصاصی دکتر صفدری مورخ  ۰۹ خرداد ۱۳۹۲ سایت لیبرتی رزرو؛ بزرگترین شبکه جهانی پول شویی که به نوعی چهار راه اصلی جرایم سایبری بود؛‌ متوقف شد.مسئولان این شرکت صرافی اینترنتی رسما به پول شویی بیش از شش میلیارد دلار طی هفت سال متهم هستند. موارد پول شویی به جرایم مختلفی از سوء استفاده جنسی از کودکان گرفته تا دستیابی به رمز حساب‌های بانکی مربوط می‌شود.در کیفرخواست دادستانی آمریکا آمده است سایت اینترنتی لیبرتی رزرو مستقر در کاستاریکا بیش از یک میلیون کاربر در سراسر جهان داشته که دویست هزار نفرشان در آمریکا به سر می‌برند. همه فعالیت‌های این شرکت جنبه جنایی داشته است و شرکت مرتکب بزرگترین پول شویی در تاریخ قضایی آمریکا شده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 پریت بارارا دادستان نیویورک گفت  لیبرتی رزرو به عمد برای خدمت به فعالیت‌های جنایی، سازمان یافته بود و عملا بانک متعلق به بازار سیاه بود. لیبرتی رزرو آگاهانه با هدف جذب بزهکاران و ارائه ارز دیجیتال به آن‌ها برای نقض قوانین و پول شویی فعالیت می‌کرد. این سایت امکان ارسال و دریافت پول از هر کجای جهان را برای هر فرد دیگر بدون هیچ نظارتی میسر می‌ساخت.کاربران برای گمراه کردن بازرسان، از سایت‌های ثالث استفاده می‌کردند و پول‌ها را به طور مستمر جا به جا می‌کردند. به گفته مسئولان آمریکا پنج نفر به اتهام گردانندگی سایت تعطیل شده لیبرتی رزرو در اسپانیا، کاستاریکا و نیویورک بازداشت شده‌اند. دو نفر همچنان متواری‌اند.بازرسان می‌گویند این سایت، چهار راه اصلی جرایم سایبری بوده‌اند. لیبرتی رزرو در بسیاری از کشورها نظیر ویتنام، نیجریه، چین و آمریکا مورد استفاده قرار می گرفت.

 

 

منبع خبر: وب سایت دکتر صفدری
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics