تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

لزوم جذب 4500 نیروی انسانی در بهداشت و درمان هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ضرورت دارد بیش از 4500 نیروی انسانی در کادر بهداشت و درمان هرمزگان جذب شوند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین فرشیدی شامگاه سه‌شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان هرمزگان با اشاره به بلاتصدی بودن 40 درصد از ردیف‌های تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، اظهار داشت: در یک دهه اخیر 3300 نفر جذب سیستم بهداشت و درمان استان شده‌ و 2600 نفر از سیستم با بازنشستگی، انتقالی و… خارج شده‌اند.

وی افزود: در سال‌جاری نیاز است که 1753 نفر جذب شوند تا وضعیت فعلی دانشگاه علوم پزشکی حفظ شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

فرشیدی با اشاره فعالیت 81 پایگاه اورژانس 115 در هرمزگان و 160 پایگاه مصوب، خاطرنشان کرد: همچنین با احداث و تکمیل بیمارستان‌های در حال ساخت حداکثر تا سه سال آینده به 2800 نفر کادر درمانی جدید نیاز داریم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، کمبود مجوز استخدامی را یکی از چالش‌های حوزه بهداشت ودرمان استان خواند که با حمایت و پیگیری های نمایندگان مجلس، استاندار هرمزگان و… می‌توان بخشی از این نیازها را برطرف کرد.

 

وی تصریح کرد: همچنین نیاز است که در حوزه‌های شرق وغرب استان نیز دو دانشگاه راه‌اندازی شود.

فرشیدی افزود: توسعه منابع فیزیکی باحمایت استانداری درحال انجام است و کمبود فضاهای فیزیکی بایستی برطرف شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بابیان اینکه خرید تجهیزات بسیار گران است و بخش زیادی بایستی ازخارج کشور تامین شود؛ اظهار داشت: سه دستگاه سی تی اسکن از هلند خریداری شده است که برای انتقال آنها با مشکل مواجه هستیم.

وی گفت: 600 پرستار و کادر بیهوشی درمراکز درمانی استان نیاز داریم.

 

فرشیدی با اشاره درآمدزایی اختصاصی 500 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته؛ خاطرنشان کرد: درآمدهایی که به خزانه واریز می‌شود، در زمان برگشت به استان، یک و نیم درصد آن برنمی‌گردد از این رو فشار اقتصادی زیادی به سیستم بهداشت و درمان استان وارد می‌شود و انتظار داریم با تدابیر دولت این درصد به استان داده شود تا بخشی از نیازهای استان برطرف شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: بیش از 200 میلیارد تومان بیمه سلامت و بیش از 100 میلیارد تومان نیز بیمه تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی استان بدهی دارد.

 

وی اظهار داشت: سقف مطالبات دانشگاه علوم پزشکی را از بیمه سلامت 170 میلیارد تومان درسال 96 اعلام کردند که سال 97 هم 15 درصد کمتر شد و در سال 98 هم اعلام کرده‌اند که همان سقف سال 96 باشد که از دولت و بیمه سلامت انتظار داریم این سقف را برای استان‌های محروم حذف کنند تا میزان خدمات‌دهی به بیماران افزایش یابد.

 

فرشیدی افزود: 12 تخت دیالیز در استان آماده خدمات‌دهی به بیماران است؛ اما با کمبود نیروی انسانی مواجهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : بدنبال این هستیم که با تامین دستگاه باطری برای بیماران قلبی و تجهیز آی سی یو سوختگی و… ، بیماران نیازی به درمان در خارج از استان نداشته باشند.

 

 

وی ارائه خدمات درمانی کمتراز استانداردها را در مراکز درمانی استان و بخصوص در مرکز استان به دلیل شلوغی و ازدیاد بیماران و کمبود پرسنل و تجهیزات خواند و اظهار امیدواری کرد: با حمایت‌های استاندار، میزان خدمات‌دهی به بیماران ارتقاء یابد.

 

فرشیدی با تمجید از اجرای طرح تحول سلامت که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت؛ اظهار داشت: البته در اجرای این طرح فقط به بخش درمان توجه شد وسایر بخش‌ها مغفول مانده و درحال حاضر وزارت بهداشت رویکرد مناسبی را در این بخش دارد.

 

منبع خبر: فارس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics