تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

وارن بافت: بیت کوین مثل صدف دریایی بی‌ارزش است

اینکه وارن بافت، ملقب به غیب‌گوی اوماها، علاقه‌ای به بیت کوین و حوزه ارز دیجیتال ندارد، از کسی پوشیده نیست؛ چراکه او همواره با انتقاد شدید از صنعت جدید ارز دیجیتال، موضع منفی خود را نسبت به سرمایه‌گذاری در بیت کوین حفظ کرده است.

طی نشست اخیر سهامداران شرکت برکشایر هاتاوی در مرکز بهداشت CHI، واقع در اوماها- نبراسکا، باری دیگر از وارن بافت در مورد بیت کوین پرسیده شد. او این بار بیت کوین را «صدف دریایی» خواند و گفت که بیت کوین «هیچ کاری انجام نمی‌دهد.»

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

ظاهراً وارن بافت بیت کوین را نمی‌فهمد
بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، بدون شک تکه‌های پیچیده‌ای از فناوری هستند که به مقدار قابل‌توجهی از تحقیق و یا درک کاملی از دانش کامپیوتر نیاز دارند. با توجه به این، نسل جوان بیشتر مستعد پذیرش این فناوری است و در مقابل، نسل‌ قدیم، تصور می‌کند که بیت کوین یک نوع ابزار سفته‌بازی است که توسط مجرمان به کار گرفته می‌شود.

 

وارن بافت در گفتگو با گروهی از خبرنگاران در جلسه سهام‌داران برکشایر هاتاوی، اشاره داشت که بیت کوین «ابزار قمار» است و به دلیل کلاهبرداری‌هایی که در بازار ارز دیجیتال اتفاق افتاده، نباید بیت کوین را به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری در نظر گرفت:

«بیت کوین ابزار قمار است… کلاهبرداری‌های زیادی در رابطه با آن اتفاق افتاده است. حجم قابل‌توجهی از سرمایه ناپدید شده، بنابراین ضرر سرمایه‌گذاری در آن بالاست. بیت کوین چیزی تولید نکرده است.»

 

گرچه درست است که فعالیت زیادی در بازار ارزهای دیجیتال صورت می‌گیرد، اما این علاقه تنها به یک دلیل است: ارزهای دیجیتال یک دروازه دیجیتال جدید را به روی دنیا گشوده‌اند – چیزی شبیه به غرب وحشی – که دارای مقررات زیادی نیست، اما به سرعت تغییر می‌کند.

 

وارن بافت: بیت کوین مثل صدف دریایی بی‌ارزش است

یک تشبیه جالب دیگر که وارن بافت برای توصیف بیت کوین به کار برده، «صدف دریایی» است.

وارن بافت در ادامه گفت:

بیت کوین هیچ کاری نمی‌کند. تنها یک جا می‌نشیند. درست مثل صدف یا یک شیء مشابه. و این از نظر من یک ابزار سرمایه‌گذاری نیست.

وی افزود:

بیت کوین مانند دگمه‌های کت من است.

درحالی‌که صدف تشبیه مناسبی برای بیت کوین نیست، وارن بافت بیت کوین را به دگمه لباس نیز توصیف کرده که نشان می‌دهد او به درستی از مزایای این فناوری، از جمله تسهیل معاملات سریع جهانی، داشتن ماهیت غیرمتمرکز، و فراهم آوردن ذخیره‌ای از ارزش آگاه نشده است.

 

«نحوه کار این دگمه‌ها (بیت کوین) را برایتان توضیح می‌دهم: یک دکمه از لباسم را می‌کنم، فرض کنید که من یک توکن کوچک دارم، آن را با قیمت هزار دلار به شما می‌دهم. روز بعد قیمت این توکن بالا می‌رود و به دو هزار دلار می‌رسد…. اما این دکمه تنها یک کاربرد دارد، و آن کاربرد بسیار محدود است.»

از گفته‌های وارن بافت پیداست که او دانش زیادی راجع به این فناوری ندارد.

 

علی‌رغم آنچه بافت می‌گوید، با ورود شرکت‌های بزرگی نظیر فیس‌بوک به این حوزه، کاربرهای فناوری روبه رشد ارز دیجیتال واضح‌تر می‌شود و خوشبختانه، به مخالفان این فناوری ثابت می‌شود که اشتباه فکر می‌کرده‌اند.

 

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics