تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پول شویی با کاغذهای جادویی

ترفند قدیمی کلاهبرداران آفریقایی که با فروش دلارهای سیاه به افراد ساده لوح سر آنها را کلاه می‌گذاشتند حالا رنگ سبز به‌خود گرفته است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از وب سایت دکتر صفدری مورخ  ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ در تازه‌ترین مورد مردی آفریقایی 3 ایرانی را فریب داد و با استفاده از کاغذهای سبز رنگی که هم اندازه یورو هستند، به بهانه سه برابر کردن پول طعمه‌هایش از آنها صد هزار یورو کلاهبرداری کرد.چندی پیش زنی به نام فریبا به دادسرای امور بین‌الملل رفت و از یک جوان فرانسوی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.  این زن در توضیح ماجرا گفت: مدتی قبل از طریق یکی از دوستانم با جوانی به نام امانوئل آشنا شدم. او گفت کاغذهای جادویی در اختیار دارد که با استفاده از آنها می‌تواند پول‌های خارجی را کپی کند. وی مدعی بود که مقدار زیادی از این کاغذهای جادویی دارد که من و شوهرم با خرید این کاغذها وضع مالی مان از این‌رو به آن رو می‌شود و دیگر نیازی به‌کار کردن نداریم.زن جوان ادامه داد: من اول حرف‌هایش را باور نکردم اما او یک روز جلوی چشمانم یک اسکناس 500یورویی را با استفاده از همان کاغذهای جادویی به 3اسکناس 500یورویی تبدیل کرد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

شاکی در توضیح این اتفاق عجیب گفت: امانوئل 2 برگ از کاغذهای سبز رنگ را که اندازه 500یورویی بودند زیر و روی یک اسکناس 500یورویی واقعی گذاشت و سپس محلولی روی آنها ریخت. چند دقیقه بعد برگه‌های سبز رنگ به 500یورویی تبدیل شدند. نکته جالب آنکه شماره سریال این سه اسکناس با یکدیگر متفاوت بود و وقتی آنها را به یک صرافی بردم متوجه شدم هر سه اسکناس واقعی هستند. من که باورم شده بود کاغذهای سبزرنگ جادویی هستند، تصمیم به خرید آنها گرفتم. قرار شد با امانوئل شریک شوم و هر چقدر پول با این شگرد سه برابر کردیم، 60درصد آنها به او و 40درصد به من برسد. من هرچه پول داشتم را به یورو تبدیل کردم که مجموع آن 42هزار یورو شد. یک روز امانوئل به خانه‌ام آمد تا در حضور شوهرم یوروها را سه‌برابر کند. او هر کدام از اسکناس‌ها را بین 2 کاغذ سبز رنگ گذاشت و پودری مخصوص بین آنها می‌ریخت. سپس مایعی روی اسکناس‌ها ریخت و آنها را با چسب بسته بندی کرد. او می‌گفت کارش بسیار دقیق و حساس است و اجازه نمی‌داد به اسکناس‌ها دست بزنیم. امانوئل در ادامه با یک تکه پارچه اسکناس‌ها را بسته‌بندی کرد و در نهایت با یک سرنگ، مایعی شبیه آب مقطر داخل بسته تزریق کرد. او گفت این بسته باید 5ساعت در همان حالت بماند تا کاغذهای جادویی به یورو تبدیل شوند. درحالی‌که بسته روی میز بود، امانوئل گفت برای انجام کاری بیرون می‌رود و چند ساعت بعد برمی‌گردد. من هم خوشحال از اینکه چند ساعت دیگر یوروهای‌مان سه برابر می‌شود با او خداحافظی کردم اما آن شب من و شوهرم هرچه صبر کردیم خبری از او نشد.

 

یک روز بعد با امانوئل تماس گرفتیم اما او گفت برای انجام کاری مجبور شده به کشورش برگردد. تا چند روز متوجه نشده بودیم که چه کلاهی سرمان رفته است. چون او بسته اسکناس‌ها را با خودش نبرده بود و خیالمان راحت بود که اسکناس‌ها همانجاست. از طرفی امانوئل 2 چمدان در خانه‌ام به امانت گذاشته و گفته بود داخل آنها پر از اسکناس است برای همین به او اعتماد کرده بودیم.

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

 با این حال چند روز بعد به این ماجرا شک‌کردم و وقتی بسته اسکناس‌ها را باز کردم دیدم داخلش اثری از پول‌ نیست و داخل بسته و همچنین چمدانش به جز مقداری کاغذ سبز رنگ چیز دیگری نیست. بررسی اظهارات این زن نشان می‌داد مرد کلاهبردار به دروغ خود را فرانسوی معرفی کرده و در حقیقت از اتباع کشورهای آفریقایی است. تحقیقات حاکی از آن بود که مرد کلاهبردار اسکناس‌ها را بعد از بسته‌بندی با شگردی شبیه تردستی با بسته‌ای شبیه آن عوض کرده و بسته اسکناس‌های 500یورویی را با خودش برده است. در چنین شرایطی تجسس‌ها برای دستگیری وی آغاز شد.

درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری این مرد ادامه داشت 2 شاکی دیگر نیز به دادسرا مراجعه کردند و با اعلام مشخصات مرد شیاد گفتند که جوان آفریقایی از آنها نیز با همین ترفند کلاهبرداری کرده است. یکی از این افراد که مردی میانسال بود 60هزار یورو به مرد کلاهبردار داده بود تا سه برابر شود و دومین شاکی دختر جوانی بود که برای تأمین هزینه تحصیلش در خارج از کشور 3هزار یورو به این مرد داده بود تا آنها را برایش کپی کند اما این مرد پول‌های طعمه‌های زودباورش را به جیب زده و گریخته بود.هم‌اکنون پلیس در تلاش است با استفاده از سرنخ‌های موجود ردی از این کلاهبردار آفریقایی به‌دست بیاورد و صد هزار یوروی کلاهبرداری شده را به مالباختگان برگرداند.

 

منبع خبر: دکتر صفدری
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics