تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

IAASB در باره حسابرسی بنگاه‌های کمتر پیچیده نظرخواهی می‌کند

هیأت بین‌المللی تدوین استانداردهای حسابرسی و خدمات اطمینان‌بخش ((IAASB یک متن مشورت خواهی با نام ”حسابرسی بنگاه‌های کمتر پیچیده: جستجو برای یافتن راه‌های احتمالی برخورد با چالش‌های بکارگیری استانداردهای بین‌المللی حسابرسی“ را منتشر کرد. IAASB در پی درک بهتر چالش‌های استفاده از استانداردهای بین‌المللی حسابرسی در حسابرسی بنگاه‌های کمتر پیچیده و همچنین نظرات مربوط به اقدامات بالقوه برای برخورد با این چالش‌هاست.

مهلت نظرخواهی در تاریخ 12 سپتامبر 2019 به پایان می‌رسد.

برای دریافت متن مشورتی و اعلان نظر اینجا را کلیک کنید.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

یادآوری 1:   جامعه حسابداران رسمی ایران از همه حسابداران رسمی می‌خواهد که در این نظرخواهی شرکت کنند و پاسخ‌های خود را حداکثر تا تاریخ ششم شهریور به جامعه بفرستند تا جمع‌بندی و برای IAASB  فرستاده شود.

یادآوری  2:   ترجمه پرسش‌های نظرخواهی به شرح ذیل می باشد:

 

پرسش‌های IAASB

نظرات شما در تعیین راه رو به‌پیش در ارتباط با حسابرسی بنگاه‌های کمتر پیچیده به ما (IAASB) یاری می‌رساند. پاسخ پرسش‌های زیر همراه با جزئیات و دلایل آن در درک نظرات ذینفعان به ما کمک خواهد کرد.

شما می‌توانید به همه پرسش‌های زیر یا پرسش‌های دلخواه خود پاسخ دهید. دریافت هر نظری ما را در راه پیش‌رو کمک می‌کند.

 

1 .   خواهان نظر شما در باره تعریف بنگاه‌های کمتر پیچیده هستیم (صفحه 4 (چهار) متن را ببینید). به‌نظر شما، آیا تعریف ارائه شده، برای انواع بنگاه‌های موضوع کار ما در ارتباط با حسابرسی بنگاه‌های کمتر پیچیده مناسب است و آیا ویژگی‌های دیگری وجود دارد که باید اضافه شود؟

 

2 .   بخش دوم (متن مشورت خواهی) چالش‌های مربوط به حسابرسی بنگاه‌های کمتر پیچیده را شامل آن دسته از چالش‌ها که در دامنه کار هیأت در ارتباط با حسابرسی بنگاه‌های کمتر پیچیده قرار دارد، توصیف می‌کند. در ارتباط با چالش‌هایی که موضوع بررسی هیأت است، به پرسش‌های زیر پاسخ دهید:

 

 

الف-  جنبه‌های بخصوص استاندارد‌های بین‌المللی حسابرسی که بکارگیری آن دشوار است، کدامند؟ چنانچه پاسخ شما حاوی استاندارد و الزام (الزامات) بخصوص آن باشد که بیشترین مسأله سازی را در حسابرسی بنگاه‌های کمتر پیچیده دارند بسیار یاری‌رسان خواهد بود.

 

ب -   در ارتباط با پرسش ”الف“ بالا، به‌نظر شما، دلیل (دلایل) زیربنایی این چالش‌ها چیست و شما چگونه توانسته‌اید با این چالش‌ها برخورد کنید؟ آیا چالش‌های دیگری هست که ما شناسایی نکرده‌ایم و باید جزء کار هیأت قرار گیرد؟

 

3 .   با نگرش به عوامل محرک چالش‌هایی که در کنترل ما نیست یا از مجموعه گردآوری اطلاعات توسط ما حذف شده بوده است (به شرح بخش 2)، چنانچه قرار باشد IAASB  بخواهد دیگران را ترغیب به اقدام کند، تمرکز هیأت باید در کجا باشد، و چرا؟

 

4 .   دانستن نظر ذینفعان در باره هر یک از اقدامات ممکن برای هیأت از این بابت اهمیت دارد که بتواند یک راه رو به‌پیش مناسب را تدوین کند. در ارتباط با اقدامات ممکن احتمالی (به شرح بخش 3) که می‌تواند اعمال شود به پرسش‌های زیر پاسخ دهید:

 

الف-  برای هر یک از اقدامات ممکن (به‌تنهایی یا درمجموع):

(1)    آیا اقدام مورد نظر به خوبی با چالش‌های شناسایی شده برخورد می‌کند؟

 

(2)    آثار و پی‌آمد اعمال اقدامات ممکن چه خواهد بود؟ پاسخ شما می‌تواند شامل این باشد که اعمال یک اقدام ممکن می‌تواند نامناسب باشد و چرایی آن.

ب -   آیا اقدامات ممکن دیگری وجود دارد که شناسایی نشده‌اند و باید در ادامه کار هیأت در زمینه حسابرسی بنگاه‌های کمتر پیچیده مورد توجه قرار گیرد؟

پ -   به‌نظر شما، کدام اقدام ممکن باید در اولویت کار ما قرار گیرد و چرا؟  پاسخ شما می‌تواند شامل یک یا چند اقدام ممکن یا جنبه خاصی از آن اقدام، به شرح بخش 3 یا در پاسخ شما به بند 4- ب بالا آمده باشد.

 

5 .    آیا موضوع یا مطلب دیگری هست که ما باید در ا ین راه رو به پیش در نظر بگیریم؟

 

منبع خبر: انجمن حسابداران خبره ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics