تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افزایش بازدید موزه ها رشد اجتماعی ایرانیان را نشان می دهد

مدیر اداره کل موزه های کشور از رشد بازدید از موزه های کشور خبر داد و گفت: علاقمندی جامعه جوان به فرهنگ و تاریخ نشان از رشد اجتماعی آنها است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایرنا، «محمد رضا کارگر» عصر چهارشنبه از بازگشت روال بازدید ازموزه ای سعدآباد و نیاوران خبر داد و گفت: کاهش بارندگی سبب شد امروز بعد از یک روز تعطیلی کاخ سعدآباد پذیرای بازدیدکنندگان شود و ساعت فروش بلیت کاخ نیاوران به حالت عادی بازگردد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بازدید16هزار نفر یک روز از سعدآباد

کارگر حضور 16 هزار بازدیدکننده در یک روز از کاخ سعدآباد را بی نظیر ارزیابی کرد و افزود: حضور این میزان بازدید کننده بی سابقه است و این را می توان نشانه اتفاقات خوب اجتماعی در کشور قلمداد کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که حضور زیاد بازدیدکننده به آثار و ساختمان بناها آسیب نمی رساند؟، گفت: ساختمان و آثار تاریخی بسیاری از موزه ها و کاخ ها گنجایش تعداد مشخصی بازدید کننده را دارد و بطور یقین ورود بیش از حد آن می تواند آسیب رسان باشد.
کارگر افزود: در سال های گذشته با حجم این میزان بازدید کننده روبرو نبودیم ولی حالا باید سقف مشخصی برای ورود بازدیدکننده تعیین شود.

 

 

 

ضرورت تعیین سقف بازدید کننده ها از موزه ها

مدیر اداره کل موزه های کشور گفت: این روزها نیز تلاش می کنیم با گردش بازدید کنندگان در تالارها و مشخص کردن تعداد معینی از بلیت فروشی از بروز خسارت جلوگیری کنیم.
کارگر اضافه کرد: کاخ سعدآباد ،گلستان و نیاوران بیشترین بازدیدکننده را تاکنون در تهران به ثبت رسانده اند.
وی از وجود 660 موزه در سراسر کشور خبر داد و گفت: حدود 330 موزه کشور متعلق به دیگر سازمان ها و نهادها از جمله بنیاد مستضعفان، شهرداری ها است پس از تهران، خراسان رضوی بیشترین موزه های کشور را در خود جای داده است.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics