> گروه اخبار > لحظه نگر مالی و بازارهای سرمایه گذاری > فرهنگ و مالی > مشروح خبر جهت ارسال به چند نفر، نام و ایمیل گیرندگان با کاما { ، } جدا شوند. نام فرستنده: * ایمیل فرستنده: نام گیرنده(گان): * ایمیل گیرنده(گان): * متن پیام: * کد امنیتی: تاریخ: 1398/03/22 بازاری شدن پاشنه آشیل تئاتر گیشه پسندی، جشنواره ای شدن و در یک کلام فرهنگ بازاری، سه ظلع مثلثی است که هنرمندان آنرا پاشنه آشیل هنر تئاتر می نامند؛ مولفه هایی که دلسوختگان صحنه نمایش را آزرده خاطر کرده و خواستار یاری و حمایت دوستداران فرهنگ از این هنر اصیل و فاخر شدند. به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایرنا، تئاتر را از تاثیرگذارترین هنرها می دانند، هنری که با نفس های گرم و چشم های جذابش با تماشاگر حرف ها می زند، راه ها می آموزد و یادآور می شود خوب و بد زمانه را؛ درست مثل مادر که مهر و امید از نگاه مهربانش می تراود. گردش چند دقیقه ای: مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید شاید همین ویژگی های مادرانه است دلیل اثر گذاری اش بر روح و روان آدمی، که برای دیدن دوباره و چند باره یک نمایش قدیمی باز هم هیجان دارد؛ حتی اگر سالن پر از صندلی های خالی باشد و جیر جیر قدم های بازیگران بر تخته های صحنه زودتر از صدای بازیگران شنیده شود. آری تئاتر اگر اصیل و غنی باشد همنفس با چشم های براقش پلک می زنی و سوار بر قایق خیال آرزوهایت را به نخ امید گره میزنی و آرام می گیری، حتی اگر یکه تماشاگرش باشی. صد حیف که به اعتقاد کارشناسان از شمار نمایش های فاخر و پرمحتوا هر روز کاسته می شود و جایش را تئاتر بازاری، جشنواره ای و گیشه پسند پر می کند. اما دلیل این جانشینی نامیمون چیست؟ این سلیقه و رویه را چه کسانی تبلیغ میکنند؟ دولت و نهادهای هنری متولی چه نقشی در این ماجرا دارند؟ برای حفظ اصالتهای تئاتر چه باید کرد؟ آیا اصلا برنامه و چشماندازی در کار هست؟ این پرسش ها را رییس انجمن هنرهای نمایشی همدان اینگونه پاسخ داد: کیانوش بهروز پور می گوید: امروزه تولید تئاتر غنی و قوی کمرنگ شده است و اگر چه همدان به عنوان میزبان جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان سعی می کند بر اصالت های تئاتر استوار بماند اما از گزند آفات در امان نمانده و بازارپسندی بر محتوای تئاتر این دیار هم در حال غلبه است؛ آفتی که نه تنها همدان بلکه همه جای کشور را مبتلا کرده و روز به روز دامنه واگیری اش بیشتر هم می شود. به اعتقاد او نگاه بازاری و گیشه پسندی حاصل عواملی است و تغییر سلیقه و ذائقه مردم مهمترین آنها، که تماشای تئاتر جذاب اما کم محتوا را ترجیح داده و کارگردانان را به سمت و سوی تولید اینگونه آثار سوق داده اند. بی تردید کارگردان تئاتر نیز به دنبال تامین و جبران هزینه های مالی از قبیل دستمز بازیگران و ساخت و تهیه دکور و ده ها خرج دیگر است و برای تحققش به ناچار از ارزشها و فضیلتها عبور کرده و در خدمت سلیقههای مخاطبان و تماشاگران در می آید. بهروز پور تاکید می کند: نبود راهبردهای دقیق و روشن و به مخاطره افتادن معیشت و کار هنرمندان تئاتر همگی موجب کمرنگ شدن ارزش های والای تئاتر می شود و اگر دولت از تئاتر خوب و اصیل حمایت نکند، به زودی باید شاهد گرایش تجاری تئاتر باشیم. رییس انجمن هنرهای نمایشی همدان مردم و متولیان فرهنگی را در رشد تئاتر و حرکت در مسیر درست دخیل و مسئول می داند چرا که اگر مردم به تماشای نمایش خوب عادت کنند مسئولان هم یاور و پشتیبان قوی باشند تئاتر صعود می کند و اوج می گیرد. قرار گرفتن تئاتر در سبد فرهنگی دستگاه های دولتی یکی از راه های حمایتی است که بهروز پور پیشنهاد می دهد و به نمایندگی از 35 گروه نمایشی دیار هگمتانه انتظار دارد بخشی از بودجه فرهنگی سازمان ها برای تماشای نمایش های ارزشمند و فاخر پیش بینی شود. او کمبود اعتبار را از دیگر عوامل بازاری شدن تئاتر می داند و می گوید: مبلغی که سالانه از سوی مرکز به گروه های نمایشی استان ها اختصاص می یابد بسیار ناچیز بوده و کفاف هیچ کدام از مشکلات فعالان این عرصه را نمی دهد. اگر چه گروه های نمایشی همدان از لحاظ سالن و امکانات سخت افزاری هرگز در مذیقه نبوده و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نهایت همکاری را در این رابطه دارد اما هنرمندان این رشته نیازمند حمایت بیشتر و جدی تر مالی هستند تا از تولید آثار فاخر و اصیل فاصله نگیرند. مروری بر آخرین رویدادها لحظه نگر فرهنگ و مالی فرهنگ و هنر: فرصت بهینه، راهنمای خرید، سرمایه گذاری و قیمت ها درآمد سینما و تئاتر,حقوق بازیگران و هنرمندان تخلفات مالی بازیگران و هنرمندان سرمایه گذاری در آثار فرهنگی، هنری و اقتصاد فرهنگ به گفته بهروز پور برخی عوامل دیگر همچون استقبال ضعیف از اجراهای عمومی به آتش جشنواره ای شدن تئاتر می دمد. در حالی که جشنواره های تئاتر به منظور بیلان کاری سالانه برگزار می شوند و در اصل جشنواره ها، هدف هنرمندان نیستند و تئاتر نباید مناسبتی و جشنواره ای باشد، اما به نظر می رسد مشکلات اقتصادی خواسته یا ناخواسته موجب شده تئاتر به جشنواره ای شدن تن بدهد. آنچه مسلم است گیشه پسندی، جشنواره ای شدن و در یک کلام بازاری شدن همان پاشنه آشیل هنر تئاتر محسوب می شود که نه تنها تماشاگر و اجراگر بلکه جامعه هنری و هنردوست نیز در مقام حمایتگر باید ایفای نقش کرده و تا دیر نشده این آفتها را از تن و جان تئاتر دور کنند. منبع خبر: ایرنا ثبت نام و عضویت میز کار لینک های مفید خدمات حَسمان ارتقاء سواد مالی در حَسمان خدمات ویژه حسابداران ارتقاء حرفه ای در حَسمان خدمات ویژه مدیران طرح پویش سواد اندوزی مالی دوره های آموزشی lms عضویت ویژه حسمان مشارکت و دعوت از دوستان همیار با تو همیار دانش آموز طرح پویش سواد اندوزی مالی آموزش سواد مالی مقدماتی نبض بازار دیده بان بازار هوای بازار دوره آموزشی بهینه نگر همیار شغلی حسابدار دیکشنری تخصصی حسابداری ثبت رزومه دوره های آموزشی توسعه نگر طرح توانمند سازی ایستگاه خبر حسابداری مدار خبر کار و دانش ثبت آگهی استخدام دوره های آموزشی مدیران همیار دانش آموز طرح پویش سواد اندوزی دوره های آموزشی همراه با تیم همراه با تیم همراه با تیم دیدگاه کاربران نام: پست الکترونیک: * متن: * کد امنیتی: * اخبار مرتبط۸۱۹ موزه آلمان مجهز به امکان بازدید مجازی هستندچرا سلبریتیهای ایرانی علاقهای به پروژههای علمی ندارند!؟عقبماندگی ۵۰ ساله باستانشناسی ایران از دنیا / برای خرید دستگاههای آزمایشگاهی ۳۰ میلیارد تومان بودجه میخواهیمبازار داغ کنسرتهای ۳۵۰ هزار تومانی در جزیره/ تنها میزبان کیش استگرینچ" با 66 میلیون دلار فاتح سینماهای آمریکا شد