تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

جنگل مانگرو در چابهار؛ هدیه تماشایی منابع طبیعی به گردشگران

جنگل مانگرو یا حرا در بندر چابهار یکی از زیباترین و ناشناخته ترین مناطق سیستان و بلوچستان و از اکوسیستم های غنی و زیبای جهان به شمار می آید که تفریح و گردش با استفاده از قایق در این جنگل لذت خاصی دارد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایرنا، جنگل های حرا از زیبایی های خاصی برخوردار است و تنها تعداد کمی از کشورهای دنیا از این جاذبه طبیعی ارزشمند بهره مند هستند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

جنگل مانگرو در خلیج ˈگواترˈ و در 120 کیلومتری شرق چابهار قرار دارد که با کرانه های دریای عمان همجوار است و سالانه گردشگران زیادی از آنان دیدن می کنند.
نوع درخت ها و پوشش گیاهی موجود در جنگل مانگرو چابهار از خاصیت ویژه ای برخوردار است به طوریکه در برابر شوری آب دریای عمان از خود مقاومت نشان داده و نمک موجود در آب را پس می دهد.


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: جنگل های طبیعی حرا با وسعت هزار هکتار در منطقه ساحلی گواتر و دریای کوچک این شهرستان با داشتن زیبایی های منحصر بفرد محلی جذاب برای گردشگران است.


عبدالحمید بلوچزاده افزود: گردشگران با سفر به چابهار و علاوه بر بازدید از صدها جاذبه متنوع می توانند با استفاده از قایق های سواری سفری به یاد ماندنی در جنگل های حرا داشته باشند.
وی بیان کرد: نوار ساحلی چابهار- گواتر با منظره ای منحصر به فرد، غروبی زیبا، ساحلی دلنشین برای تماشای همزمان دریا، ساحل ماسه ای و کوههای مریخی یا مینیاتوری است و در محدوده گواتر علاوه بر جنگل های حرا حرکت دلفین ها همراه با قایق سواری نیز تماشایی هستند.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چابهار نیز به خبرنگار اظهار داشت: مانگرو به نوعی اکوسیستم شامل زمین های مرطوب حد واسط مناطق جزر و مدی دریا همراه با مجموعه ای از گیاهان بی نظیر و جانواران خاص اطلاق می شود.

 

 


غلامرضا راهداری افزود: گیاهان موجود در این اکوسیستم مجموعه ای از گیاهان هالوفیل و مقاوم به نمک دریاست.
وی بیان کرد: حرا با نام علمی« Avicennia marina »از تیره «Avicenniaceae» درخت یا درختچه ‏ای با برگهای همیشه سبز چرمی متقابل که سطح فوقانی برگ در آن سبز رنگ است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چابهار ادامه داد: درختان دو زیست چندل و حرا که در سواحل دریای عمان گستره سرسبز و تماشایی جنگل مانگرو را تشکیل می دهند در فهرست ذخایر ارزشمند ژنتیکی سازمان یونسکو قرار دارند.


وی گفت: از خصوصیات ویژه و بارز جنگل مانگرو که آن را از سایر اکوسیستم های گیاهی مجزا می سازد تطبیق دادن رشد و حیات خود به شوری و غلظت بالای آب دریای عمان است.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics