تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بناهای محدوده دانشگاه تهران در طرح توسعه حفظ می شوند

رئیس دانشگاه تهران گفت: ساختمان های اطراف دانشگاه تهران در طرح توسعه این دانشگاه حفظ خواهند شد زیرا بخشی از تاریخ معاصر شهر و کشور هستند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایرنا «محمود نیلی احمد آبادی» روز سه شنبه در کنفرانس بین المللی حفظ میراث قرن بیستم در محل باغ موزه نگارستان شهر تهران افزود: در قالب طرح توسعه دانشگاه تهران این محل به دانشگاه نسل سوم و کارآفرین که ارتباط جدی با شهر و جامعه دارد توسعه داده خواهد شد. وی اظهارداشت: فضای اطراف دانشگاه برای طرح توسعه، بخشی از میراث تاریخ معاصر را در خود جای داده و بسیاری از مراکز عبادی ادیان مختلف نیز در آن قرار دارد. 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نیلی با بیان اینکه دانشگاه تهران از نظر ساختار و بنا یکی از مهمترین میراث قرن بیستم است یادآور شد: با اجرای این طرح و به واسطه دانش عمیقی که در دانشگاه تهران وجود دارد، میراث جدیدی به شهر تهران و قرن 20 اضافه می شود. 

 


وی عنوان کرد: مجموعه دانشگاه تهران میراث دار بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ معاصر ایران است که می تواند موضوع بحث قرار گیرد. 
نیلی اضافه کرد: باغ موزه نگارستان نیز بخشی از تاریخ و هویت علمی دانشگاه تهران و معماری عصر مدرن است. به گفته وی دانشگاه تهران در فعالیت های بین المللی جدی است و این موضوع یکی از محورهای برنامه پنج ساله این دانشگاه به شمار می رود. 


 طرح توسعه دانشگاه تهران از دهه 70 به‌منظور یکپارچه‌سازی و گسترش محیط دانشگاه تهران در محدوده خیابان کارگر تا وصال شیرازی و بلوار کشاورز تا خیابان انقلاب مطرح شده است. 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics