تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ارائه تسهیلات مطلوب به سرمایه گذاران حوزه گردشگری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای حمایت از سرمایه گذاران حوزه گردشگری در این استان تسهیلات مطلوبی از جمله؛ اختصاص زمین دولتی و پرداخت وام های ارزان قیمت ارائه خواهد شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایرنا، اقبال عباسی روز سه شنبه در نشست با اعضای هیات مدیره جامعه هتلداران ایران تاکید کرد: اختصاص زمین دولتی و پرداخت وام های ارزان قیمت بخصوص در مناطق روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر از مهمترین تسهیلات قابل ارائه به سرمایه گذاران حوزه گردشگری در چهارمحال و بختیاری است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی افزود: با توجه به مصوبه سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری، بزودی این استان یکی از قطب های اصلی گردشگری کشور می شود.
عباسی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری بلحاظ برخورداری از ظرفیت های بسیار بالا در حوزه گردشگری مکان مناسبی برای پذیرش سرریز مسافران و گردشگران داخلی و خارجی استان های خوزستان و اصفهان است.


وی یادآور شد: طبیعت بکر، جاذبه های دست نخورده و تولید محصولات ارگانیک در چهارمحال و بختیاری باعث شده تا انگیزه و لذت گردشگری در این استان نسبت به سایر استان های کشور بالاتر باشد.


استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تکمیل پروژه های مرتبط با توسعه راه های ارتباطی این استان با خوزستان تا 2 سال دیگر از مهمترین راه های جذب گردشگران در بام ایران است.
وی گفت: توسعه جاده های ارتباطی بین استان های اصفهان – چهارمحال و بختیاری – خوزستان و احداث راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز از مهمترین این پروژه هاست.
عباسی تاکید کرد: کاهش کاغذ بازی اداری و تسریع در روند اجرای امور مرتبط با صدور مجوزهای سرمایه گذاری باعث رونق حوزه گردشگری در این استان است.
وی افزود: برای معرفی هرچه بهتر و بیشتر چهارمحال و بختیاری به نقاط مختلف کشور و دنیا باید نسبت به برگزاری همایش های ملی و بین المللی در این استان اقدام شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای تحقق اهداف توسعه ای در حوزه گردشگری باید از توان شوراهای اسلامی و به خصوص شورای عالی استان های کشور بهره گیری کرد.
وی یادآور شد: شورای عالی استان های کشور می تواند لایحه های حمایتی در حوزه گردشگری و بخش خصوصی تهیه و آن را برای تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس برای حمایت از هتلداری در ایران و سرمایه گذاران در این حوزه آمادگی دارد.
علی کاظمی باباحیدری تاکید کرد: ایران از مهمترین مقاصد گردشگری دنیا بوده که می توان بخش مهمی در درآمد ناخالص داخلی کشور را در این حوزه محقق کرد.
وی افزود: نفت در ایران علاوه بر ایجاد فرصت های رونق، متاسفانه در برخی قسمت ها باعث رکود و تنبلی در روند توسعه شده است.


کاظمی باباحیدری تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری بلحاظ برخورداری از آب و هوای چهار فضل می تواند پایلوت گردشگری سلامت در ایران باشد.
وی یادآور شد: ارتقای کمی و کیفی راه های توسعه ای و اتصال چهارمحال و بختیاری به استان های بزرگ مانند خوزستان باعث جهش در حوزه گردشگری استان می شود.
کاظمی باباحیدری ارائه مشوق های لازم به سرمایه گذاران حوزه گردشگری را ضروری دانست و اظهار داشت: توجه به صنعت گردشگری در چهارمحال و بختیاری باعث افزایش اشتغال، رونق اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری، رشد ماندگاری گردشگران خواهد شد.


رئیس هیات مدیره جامعه هتل داران ایران نیز گفت: افزایش هزینه ها و سوءمدیریت در برخی موارد باعث شده تا فعالان این صنعت در بعضی کشور نسبت به تعدیل نیروی انسانی خود اقدام کنند.
جمشید حمزه زاده تاکید کرد: کاهش ضریب اشتغال تخت های هتل های ایران از میانگین استاندارد پائین تر است.
وی افزود: به عنوان نمونه در 2 سال اخیر میانگین ضریب اشتغال تخت در هتل های چهارمحال و بختیاری از 40 به کمتر از 30 درصد کاهش یافت.
حمزه زاده تصریح کرد: این موضوع باعث شده تا فعالان هتلداری در ایران با ضرر و زیان ناشی از نوسان قیمت ها مواجه شوند.
وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری از لحاظ جاذبه های گردشگری جزو بهترین مناطق توریستی ایران است.


رئیس هیات مدیره جامعه هتل داران ایران اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری می تواند به تنهایی یک مقصد تا 4 روزه سفر برای گردشگران داخلی و خارجی تعریف شود.
وی گفت: تلاش می شود چهارمحال و بختیاری به حق واقعی خود در حوزه گردشگری دست یابد.

 

 


حمزه زاده تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری به خاطر جاذبه های فرهنگی، طبیعی، گردشگری و همچنین گردشگری سلامت جزو استان های برتر کشور است.
بازرس هیات مدیره جامعه هتل داران ایران نیز گفت: مجلس شورای اسلامی برای حذف مالیات بر ارزش افزوده در هتل های ایران همکاری کند.
فریدون رئیسی دهکردی تصریح کرد: در این صورت هزینه تمام شده هتل ها کاهش و ارائه خدمات به مردم کمتر می شود.
وی یادآور شد: انتظار می رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این راستا کمک کنند.


نایب رئیس هیات مدیره جامعه هتل داران ایران نیز گفت: ایجاد وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باعث افزایش توان اجرایی و بهبود وضعیت گردشگری خواهد بود.
شهرام شیروانی تاکید کرد: ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی و نوسازی هتل های ایران به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: رونق هتل های کشور جذب بیشتر توریست های خارجی و ارزآوری را به دنبال دارد.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در نوروز امسال 49 هزار نفر در استان اقامت داشته اند.
مهرداد جوادی تاکید کرد: در تعطیلات نوروزی امسال 3 میلیون و 740 هزار و 784 مسافر وارد چهارمحال و بختیاری شدند.
وی یادآور شد: این تعداد مسافر از 25 اسفند 1397 تا پایان 16 فروردین سال 98 با افزون بر 935 هزار دستگاه خودرو به چهارمحال و بختیاری وارد شده اند.
جوادی تصریح کرد: از این تعداد 45 هزار و 912 مسافر در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری اسکان یافتند.
توسعه صنعت هتلداری در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و بهبود روند توسعه ای نقش دارد.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics