تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

صدور روادید پستی ایران در شهر مرزی سوران عراق آغاز شد

با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق در شهر سوران، صدور روادید الکترونیکی ایران از طریق دفاتر پستی در کردستان عراق بدون نیاز به مراجعه به نمایندگی آغاز شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایرنا، در سفر 'مرتضی عبادی' سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل به شهرستان سوران از توابع این استان در شمال عراق، نخستین روادید الکترونیک در دفتر اداره پست این شهر صادر و تحویل متقاضی شد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران با همراهی فرماندار و مدیرکل پست استان و هیات همراه با حضور در دفتر اداره پست شهرستان سوران، بخش صدور الکترونیک روادید در سوران را افتتاح و اولین ویزای الکترونیک جمهوری اسلامی ایران را از حوزه اداره پست سوران صادر کرد.
در این روش اداره پست شهرستان سوران در ارتباط الکترونیکی با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل، متقاضیان روادید ایران را پذیرش و پس از ثبت درخواست و اخذ تایید الکترونیک روادید از سوی نمایندگی، روادید را در اختیار شهروندان کرد عراقی قرار خواهد داد.
سرکنسولگری ایران و اداره کل پست اقلیم کردستان عراق اخیرا به توافق رسیدند تا شهروندان کرد عراقی بتوانند در یک روند رو به گسترش از طریق بیشتر مراکز پست ویزای ایران را دریافت کنند.
بر این اساس شهروندان استان اربیل می توانند از طریق ادارات پست اقلیم کردستان عراق درخواست روادید ایران نموده و آن را به آسانی در مراکز نزدیک به منازل خود دریافت دارند.
در حال حاضر 43 مرکز پستی در استان اربیل وجود دارد که این وظیفه را برعهده خواهند داشت و از طریق سیستم برخط (آنلاین) با سرکنسولگری ایران در ارتباط خواهند بود.
براساس توافقات صورت گرفته ویزای ایران بر روی پاسپورت شهروندان عراقی زده نمی شود و تنها در برگه مجزا ویزا را دریافت می کنند که باید به هنگام مراجعه به مرز برگه پرینت شده ویزا را همراه خود داشته باشند.
گفتنی است حذف هزینه های صدور روادید میان دو کشور از 12 فروردین ماه سالجاری و در پی توافق دو کشور در جریان سفر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به بغداد در اسفندماه سال گذشته، حجم مسافران و زائران دو کشور از جمله در کردستان عراق افزایش پیدا کرده است.
در همین حال عبادی در سفر به شهرستان مرزی سوران، همچنین با فرماندار و مقامات این شهرستان دیدار کرد.
در این دیدار که تنی چند از مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند در خصوص چگونگی تقویت روابط تجاری و اقتصادی و همچنین بررسی وضعیت مرزی سیدکان و تاثیر فعالیت های بازارچه ای مشترک در اقتصاد مرزنشینان تبادل نظر شد.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل همچنین با سفر به شهرستان مرزی رواندوز با فرماندار و مقامات این شهرستان نیز دیدار و تبادل نظر کرد.

 

 

در این دیدار که تنی چند از مسئولین استانی و شهرستان حضور داشتند زمینه های تقویت روابط اقتصادی و تجاری و همچنین گردشگری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
فرماندار شهرستان رواندوز در این نشست علاوه بر استقبال از الکترونیکی شدن روادید و ابراز خرسندی از نمایندگی سوران در صدور ویزا ، آمادگی رواندوز را برای اقدام مشابه اعلام کرد.
دو طرف در ادامه مذاکرات ضرورت ساماندهی سفر های تفریحی و سلامت را مورد توجه قرار داده و بر معرفی مراکز گردشگری زیارتی، سیاحتی و سلامت به گردشگران تاکید کردند.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics