تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دستیار وزیر امور خارجه: اقتصاد توریسم بیابان در حال شکوفایی است

دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل غرب آسیا گفت: مراکز آماری نتوانسته اند رقم دقیقی از میزان استقبال توریسم گردشگری بیابان ارایه بدهند اما آنچه مشخص است اینکه اقتصاد توریسم بیابان در حال شکوفایی و گسترش است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایرنا، سید رسول موسوی روز چهارشنبه در نخستین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت در دانشگاه بیرجند افزود: گردشگری بیابان یکی از شاخه های مهم گردشگری طبیعت است که ویژگی خاصی را برای خود توانسته در جریان اکوتوریسم به خود اختصاص دهد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی بیان کرد: این شاخص مهمی است که از بیابان مغولستان تا صحرای نوادا و مراکز مختلفی می تواند بسیاری از گردشگران را در سراسر جهان به سوی خود جذب کند.
مدیرکل غرب آسیا اظهار داشت: امروز آنچه در بحث اکوتوریسم و شاخه اصلی آن گردشگری بیابان مورد توجه است اینکه چه چیزیی انسان را به سمت بیابان می کشد و این فلسفه ای در درون گردشگری بیابان است.
وی ادامه داد: آنچه فرد را به سمت بیابان می کشد علاوه بر زیبایی و عظمت بیابان و مناظر منحصر بفرد در حال تغییر است، نوعی از بازگشت به خویشتن خویش را در انسان بیدار می کند.
موسوی تصریح کرد: طبقه بندی و مطالعات اولیه که در ارتباط با پایگاه اجتماعی و ساختارهایی که به اقتصاد گردشگری بیابان به عمل آمده نشان می دهد کسانی که به سمت بیابان ها می آیند انسان های مطالعه گر و فرهیخته ای هستند که تلاش می کنند خود را دل بیابان پیدا کنند.
وی یادآور شد: سکوت بیابان برای گردشگران فلسفه خاصی دارد همچنین مطالعاتی که در پایگاه اقتصادی این افراد انجام شده نشان می دهد افرادی که به سمت گردشگری بیابان آمده اند از جوامع پُست مدرن، شهر و کشورهای صنعتی پیشرفته هستند یا به طور عمده دارای پایگاه اقتصادی بسیار بالایی هستند.
دستیار وزیر امور خارجه افزود: این موضوع نشان می دهد اگر سرمایه گذاری در اقتصاد بیابان انجام شود بسیار سودآور و اقتصادی خواهد بود.
وی در ارتباط با زنجیره گردشگری بیابان عنوان کرد و گفت: گردشگری بیابان باعث می شود توجه به محیط زیست بیشتر شود همچنین حفاظت از محیط زیست مورد توجه بیشتر واقع شود.
موسوی تاکید کرد: توجه به کالاهای سنتی، دستی و توجه به نوعی صنایع بومی از عمده ترین مباحث مربوط به اقتصاد بیابان است به این معنی که هتلداری ویژگی خاص خود را پیدا می کند و هتلداری مدرن تلفیقی از سنت و مدرنیزم را دارد.
وی یادآور شد: اینکه یکبار بیابان لوت ثبت جهانی می شود فقط یک اتفاق و پدیده نیست اگر مورد توجه واقع شود آثار اقتصادی زیادی بر آن مترتب خواهد بود که بر روی زندگی تک تک روستاییان هم می تواند اثرگذار باشد.
دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل غرب آسیا گفت: گردشگری بیابان موجب تحول در زندگی حاشیه نشینان شهری بیابان خواهد شد.
وی تاکید کرد: توجه به توریسم و گردشگری موجب شکوفایی بخش های ناشناخته اقتصاد یک کشور می شود.
موسوی با بیان اینکه طیف بندی گردشگران بیابان باید مورد توجه قرار بگیرد افزود: در مطالعات انجام شده گردشگران بیابان به چهار دسته گردشگران حرفه ای، خاص، طبیعت و اتفاقی تقسیم بندی شده اند.
وی با بیان اینکه مهمترین گردشگران بیابان گردشگران حرفه ای هستند اظهار داشت: این افراد شامل محققان، نویسندگان، گردشگران و افرادی هستند که به صورت حرفه ای به کشف ناشناخته ها روی می آورند.

 

 

دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل غرب آسیا یادآور شد: آنچه مهم است اینکه اقتصاد گردشگری بیابان به طور عمده توجه اصلی خود را باید به گردشگران حرفه ای جلب کند.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم برنامه ریزی خاصی داشته باشیم که گردشگران اتفاقی را به گردشگران طبیعت و گردشگران طبیعت را به حرفه ای و خاص تبدیل کنیم تحولی در اقتصاد بیابان و توریسم ایجاد خواهد شد.
نخستین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت امروز( چهارشنبه) با حضور میهمانان داخلی و خارجی در دانشگاه بیرجند گشایش یافت و تا فردا نیز ادامه دارد.
بیابان لوت به عنوان اولین اثر طبیعی ایران با تلاش مسئولان کشورمان سال 1395 در چهلمین اجلاس میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
میراث جهانی بیابان لوت با مساحتی حدود 175 هزار کیلومتر مربع در میان سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان گسترده است. این محوطه سال 2005 با دمای 70.7 درجه سانتیگراد، بیشینه گرم ترین مکان را در کره زمین ثبت کرد.
پدیده های زیبایی مانند کلوت ها، گندم بریان، تپه های ماسه ای و گرم ترین نقطه جهان در بیابان لوت وجود دارند که دیدن آنها منظره بسیار جذابی به ویژه برای گردشگران خارجی است.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics