تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رئیس کل دادگستری: تنها 8 موسسه خراسان شمالی مالیات می دهند

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اعلام کرد: تنها 8 موسسه از مجموع 4 هزار شرکت و موسسه فعال در استان، مالیات می پردازند.

حجت الاسلام اسدالله جعفری در نشست شورای حفاظت از حقوق بیت المال، از عزم جدی دستگاه قضا برای پیگیری و شفاف سازی سازوکارهای مدیریتی و نظارتی حاکم بر مناسبات اداری در حوزه تشخیص و شناسائی منابع مختلف مالیاتی در خراسان شمالی خبر داد. 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی با اشاره به آمار درآمدهای مالیاتی ناشی از مشاغل و حرفه های مختلف گفت: حدود 40 هزار صنف فعال در استان وجود دارد که تنها 6 درصد آنها، مالیات پرداخت می کنند. 


جعفری افزود: بیشترین سهم از منابع درآمدهای مالیاتی مربوط به حقوق کارمندان دولت است که قبل از واریز حقوق به سهولت از حساب آنان کسر می شود در حالی که این رویه درباره دیگر مشاغل به این کیفیت اعمال نمی شود. 


وی با انتقاد از اهرم های نظارتی و مدیریتی حوزه مالیات و ضعف های ساختاری این بخش، از بی انضباطی و فقدان انسجام در فرایند و نظام پرداخت مالیات در کشور ابراز نگرانی کرد. 


رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال خراسان شمالی با تبیین ضرورت مقابله با مصادیق فرار مالیاتی در استان و تشریح ماهیت، ابعاد و تبعات منفی متاثر از آن بر حوزه های مختلف گفت: بعضی مشاغل مانند جواهرفروشان، رستورانها، تالارها و پزشکان مکلفند همانند اقشار دولتی، مالیات حاصل از درآمد خود را بدون تعلل بپردازند. 


جعفری گفت: لازم است با اعمال ضمانت های قوی اجرایی، در صورت استنکاف مشاغل از پرداخت مالیات متعلقه، برای سامان دهی این وضعیت نگران کننده چاره جویی شود. 

 

ضرورت جلوگیری از برداشت غیرمجاز از معدن اسفراین 
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، نظارت بر اجرای کامل و فوری طرح کاداستر، تعیین تکلیف برداشت غیرقانونی از ذخایر معدن ساریگل اسفراین و حل مسائل زیست محیطی مترتب بر آن را از مهمترین اولویت های دستگاه قضا در سال جاری برشمرد. 


حجت الاسلام جعفری با اشاره به برداشت های غیرقانونی از منابع و ذخائر معدن سنگ ساریگل گفت: برای جلوگیری از تداوم روند برداشت غیرمجاز سنگهای این منطقه و مقابله با سودجویی دلالان و واسطه ها، به دنبال راهکار مناسب قانونی برای حل این مساله هستیم. 

 

 

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی و منابع طبیعی استان گفت: بخشی از اراضی ملی، پس از اجرای این طرح تعیین تکلیف شد و راجع به بقیه اراضی نیز به مساحت حدود 700 هکتار، اقدامات و نظارت های لازم تا حصول نتیجه مطلوب، امسال در دستور کار قرار دارد. 
خراسان شمالی با 863 هزار نفر جمعیت، 28 هزار و 434 کیلومتر مربع مساحت دارد. 


براساس آمار اعلامی مردم این استان سال گذشته 2 هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال مالیات پرداخت کردند. 
 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics