تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فرار مالیاتی در خراسان شمالی اندک است

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: فرار مالیاتی در خراسان شمالی اندک و اکثر مودیان و کسبه این استان مالیات پرداخت می‌کنند.

یوسف یعقوبی نژادبا اشاره آمار ارائه شده از سوی دادگستری خراسان شمالی مبنی بر اینکه از بین ۴۰ هزار صنف فعال در استان تنها ۶ درصد از آنان، پرداخت مالیاتی دارند و در این میان بیشترین سهم از منابع درآمدهای مالیاتی مربوط به حقوق کارمندان دولت است، اظهار کرد: این آمار صحیح نیست چرا فرار مالیاتی در خراسان شمالی اندک و طبق آمار امور مالیاتی، ۶ درصد از کل درآمد استان از سوی مشاغل کسب می‌شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

یعقوبی نژاد در ادامه به دیگر اطلاعات اشتباه اعلام شده مبنی بر اینکه از چهار هزار شرکت و موسسه فعال در خراسان شمالی تنها از هشت موسسه، درآمد مالیاتی کسب و دیگر موسسات به هیچ وجه پرداخت مالیاتی ندارند، تصریح کرد: تمام موسسات و شرکت‌های این استان مالیات پرداخت می‌کنند اما عمده پرداخت‌ها مربوط به هشت موسسه است.

 

وی در ادامه به درآمدهای مالیاتی سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته امور مالیاتی خراسان شمالی دو هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال درآمد داشته که یک هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال آن مربوط به مالیات‌های مستقیم و۹۸۰ میلیارد ریال مربوط به مالیات ارزش افزوده بوده است.

 

مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی بیان کرد: ۹۳ درصد از درآمدهای پیش بینی شده در سال ۹۷، محقق شد.

یعقوبی نژاد ادامه داد: همچنین در این مدت ۷۹۰ میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، روستاهای دارای دهیاری، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری واریز شده که نسبت به سال ۹۶، ۲۵ درصد رشد داشته است.

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics