تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نگرانی از رکود اقتصادی آمریکا و اروپا شاخص ها را زمین زد

بازارهای جهانی در نخستین روز کاری هفته با افت شاخص های معاملاتی رو به رو شد در حالی که نگرانی از رکود اقتصادی در آمریکا بازارها را ناامید کرد.

 به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، نگرانی از رکود اقتصادی در آمریکا و اوضاع نابسامان اقتصادی در اروپا، موجب افت شاخص ها در نخستین روز کاری هفته شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

شاخص مدیران خرید پی ام آی (PMI)  در اروپا به ۴۷.۶ رسیده که نسبت به پیش بینی ۴۹.۵  درصدی، کمتر بوده و نشانه انقباض فعالیت های صنعتی است.

این روند موجب افت متغیرهای اقتصادی در نخستین روز کاری هفته شد و شاخص آتی اس اند پی را با افت ۰.۵ درصدی رو به رو کرد.

شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با کاهش ۱.۴ درصدی رو به رو شد در حالی که شاخص نیکی ژاپن نیز افت ۳.۲ درصدی را از آن خود کرد.

 

در این بین، شاخص کاسپی کره جنوبی با افت ۱.۶ درصدی معاملات نخستین روز کاری هفته را آغاز کرد و شاخص بلوچیپ بورس چین کاهش ۰.۸ درصدی را به ثبت رساند.

 

این در حالی است که، شاخص های بازار آمریکا در آخرین روز کاری هفته گذشته با بیشترین میزان افت روزانه نسبت به ماه ژانویه معاملات را خاتمه دادند.

به این ترتیب، معاملات روز جمعه در بازار آمریکا با افت ۱.۸ درصدی شاخص داوجونز، ۱.۹ درصدی شاخص اس اند پی و ۲.۵ درصدی شاخص نزدک به پایان رسید.

 

اما در منطقه اروپا، نگرانی از سلامت اقتصاد آلمان رو به افزایش است . شاخص PMI تولید این کشور در ماه مارچ با فاصله گیری از مرز ۵۰، به ۴۴.۷ رسیده که نشان از کاهش شدید فعالیت های صنعتی و عامل تضعیف پول اروپایی خواهد بود .

 

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics