تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هولو ۱.۴ میلیارد دلار از سهام ای تی اند تی را خرید

هولو، که یک شرکت سرگرمی آمریکایی است، حدود ۱.۴۳ میلیارد دلار از سهام شرکت ای تی اند تی را خریداری کرده است.

 به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا) و به نقل از رویترز، ارزش هولو با این خرید، که آن را مالک ۹.۵ درصد از سهام ای تی اند تی کرده است، حالا به ۱۵ میلیارد دلار رسیده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

شرکت والت دیزنی که ۶۰ درصد از سهام هولو را در اختیار دارد حالا کنترل بیشتری روی شرکت ای تی اند تی خواهد داشت. شرکت ان بی سی یونیورسال نیز که متعلق به شرکت کام کاست است ۳۰ درصد دیگر از سهام هولو را در اختیار دارد. بنابراین، دیزنی و کام کاست به زودی در مورد تخصیص سهام خریداری شده تصمیم خواهند گرفت.

 

هولو، که با نتفلیکس و ویدئو پرایم شرکت آمازون در رقابت است، بیش از ۲۵ میلیون مشتری ثابت دارد که از خدمات رسانه ای آن شرکت استفاده می کنند. با این وجود، انتظار می رود که در سال مالی جاری هولو نزدیک به ۱.۵ میلیارد دلار زیان ببیند.  

 

ارزش کل هولو در سال ۲۰۱۶ حدود ۵.۸ میلیارد دلار اعلام شد. در آن زمان تایم وارنر، که در حال حاضر بخشی از شرکت ای تی اند تی به حساب می آید، سهام آن شرکت را خرید. در آن زمان، ارزش بازار نتفلیکس تقریبا ۴۱ میلیارد دلار بود. حالا اما، بر اساس قیمت‌های بسته شده در روز دوشنبه، سهام نتفلیکس بیش از ۱۵۲ میلیارد دلار ارزش دارد.

 

ای تی اند تی، که در حال راه اندازی سرویس پخش آنلاین ویدئو است، گفته است که واحد وارنر مدیای آن شرکت به زودی این سرویس را ارائه خواهد داد، اما آن شرکت جزئیات بیشتری فاش نکرده است.   

 

رندی فریر، مدیرعامل هولو در بیانیه ای اعلام کرد: وارنر مدیا، شریکی ارزشمند برای هولو است و ما در تلاشیم تا بهترین برنامه‌های تلویزیونی را، چه به صورت زنده و چه به صورت درخواستی، به صورت یکجا در اختیار مشتریانمان قرار دهیم."

 

 

ای تی اند تی نیز گفته که فروش بخشی از سهامش به آن شرکت کمک خواهد کرد تا بدهی‌های‌ خود را، که تا انتهای سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۷۶ میلیارد دلار شده است، کمی کاهش دهد.  

 

ای تی اند تی در ماه نوامبر به رسانه ها گفته بود که قصد دارد بخشی از سهامش را به هولو واگذار کند و دارایی‌های غیراصلی خود را نیز بازنگری کند.

معامله اخیر نیاز به تاییدیه دولت یا هیچ سازمان دیگری ندارد و به گفته مدیران هولو و ای تی اند تی قرارداد امضاء شده و معامله بسته شده است.

 

ماه پیش، دیزنی پیش‌بینی کرد که مشتریان ثابت هولو تا سال مالی ۲۰۲۴ به ۴۰ تا ۶۰ میلیون نفر برسند. با تخمینی که دیزنی  اعلام کرده است، انتظار می رود هولو تا سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ میلادی به سودآوری نیز برسد. هولو در سال ۲۰۰۷ در کالیفرنیا تاسیس شد.

 

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics