تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

«سواد مالی شخصی» کتابی برای همه خانواده/ مهارت‌های مالی خوب برای زندگی را کسب کنید

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: زندگی مملو از تصمیمات است؛ افراد دارای بهترین و کاملترین اطلاعات، این قدرت را دارند تا زندگی خود را بهبود دهند و بر جهان پیرامون خود تاثیر مثبتی بگذارند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، کتاب سواد مالی شخصی «جلد اول»، راهنمای آموزشی در حوزه مالی است که در دو بخش کلی شامل «پول و درآمد» و «تصمیم‌گیری و طرح ریزی» و شش فصل توسط انتشارات بورس منتشر شده است. مدیریت ریسک شخصی، قدرت خرید شما و سیستم بانکداری برخی از فصل های این کتاب هستند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

منبع اصلی کتاب حاضر چاپ سوم از انتشارات «سنگیج لرنینگ» منتشر شده در سال 2017 توسط «ژوان اس.رایان» و «کریستی رایان» است که در قالب 12 فصل و چهار بخش تدوین شده است که در گام نخست، شش فصل اول در قالب این کتاب ترجمه و با عنوان «سواد مالی شخصی، جلد اول» ارائه شده است.

 

مترجمان در گام بعد در نظر دارند شش فصل بعدی را ترجمه و در قالب «سواد مالی شخصی، جلد دوم» روانه بازار کنند. نخستین جلد این کتاب در 214 صفحه توسط بهروز خدارحمی و شاهین احمدی به طور مشترک ترجمه و تهیه شده است.

 

پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) با یکی از مترجمان این کتاب «بهروز خدارحمی» به گفت و گو پرداخته است. وی کتاب «سواد مالی شخصی» را در طبقه مالی شخصی معرفی کرد و گفت: مخاطب این کتاب صرف نظر از اینکه پیشینه تحصیلی و رسته شغلی، همه خانواده‌ها هستند.

 

وی در ادامه افزود: بر این اساس، حتی کسانی که دانش مالی داشته و در این حوزه تحصیل کرده‌اند هم گاهی مطالعه این کتاب برایشان ضروری است. استفاده از این کتاب کمک می‌کند تا به ابعاد اقتصادی و مالی زندگی در جهت کسب رفاه بیشتر آشنا شویم و در نهایت بتوانیم تصمیمات مالی خود را هوشمندانه انتخاب کنیم.

 

دبیرکل سابق کانون نهادهای سرمایه‌گذاری توضیح داد: افراد برای اینکه بتوانند بُعد مالی و رفاهی زندگی خود را تقویت کنند، لزوما به پول نیاز ندارند، بلکه حتما باید دانش و مهارت استفاده از پول چه در کسب کردن و چه در خرج کردن آن داشته باشند.

 

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات اضافه کرد:  همه ما صرف نظر از شغل، دانش و تحصیلاتمان در نیمه نخست عمر کاری خود این پتانسیل را داریم که درآمدمان بیشتر از خرجمان باشد؛ البته در نیمه دوم عمر کاری این روند برعکس می‌شود. به بیانی دیگر در نیمه دوم کاری عموما با کسری مواجهیم و هیچ چاره ای جز پس انداز در نیمه اول عمر خود برای مقابله با این کسری نداریم. بنابر همین اصل، جدای از پیشینه و شغل و تحصیلاتمان، قدری هوشمندانه‌تر برای آینده خود به لحاظ مالی و از بعد رفاهی فکر کنیم و شاخصه‌های آن را بدانیم.

 

 

وی در پایان تاکید کرد: این کتاب ترجمه نیمی از کتاب مرجع است و بخش دوم آن در چند ماه آینده منتشر خواهد شد. این دو جلد مجموعا کمک می‌کنند تا ابعاد مالی زندگی خانواده در سطح شخصی و حداقل‌هایی که افراد باید بدانند بدون اینکه درگیر اصطلاحات تخصصی شوند آموزش داده شود. حوزه کسب درآمد، شغل پیدا کردن، مفاهیم مالی یا تربیت اقتصادی فرزندان مباحث مورد طرح در این کتابند؛ در این شرایط با وجود سطح ثروت یکسان می‌توانیم هوشمندانه‌تر تصمیم گرفته و زندگی موفقتری در بعد رفاهی داشته باشیم.   

 

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics