تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ریزش آسیایی ها با آمار ناامیدکننده چین

بازارهای آسیایی در ساعت ابتدایی معاملاتی امروز با روند منفی همراه شدند در حالی که انتشار داده های اقتصادی چین ثأتیری منفی بر عملکرد شاخص ها گذاشت.

 به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، بازار استرالیا و کره جنوبی در معاملات امروز با افت شدید شاخص های معاملاتی رو به رو شدند در حالی که بازار ژاپن در تعطیلات عید پاک به سر می برد.

این در حالی است که، سامسونگ در آخرین گزاش اعلامی سوددهی مناسبی را به سهامداران ارائه نداد اما این شرکت به سهامداران خود وعده داد که این ضرر را در فصل های بعدی جبران کند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

به این ترتیب، گزارش های منتشر شده از داده های اقتصادی چین حاکی از این است که، شاخص مدیران خرید PMI بخش تولید این کشور در ماه آوریل به رقم ۵۰.۱ رسیده است. این رقم کمتر از ۵۰.۷ انتظار بازار و ۵۰.۵ ماه گذشته است.

 

این گزارش ها موجب افت شدید شاخص ها در بازارهای آسیا شد در حالی که در این گزارش، وضعیت سفارشات صادراتی رو به بهبود بوده و به ۴۹.۲ رسید که خبر خوبی برای بازارها بود.

 

در سوی دیگر، بازارهای هنگ کنگ با افت شدید شاخص اصلی بورس همراه شد و دلار استرالیا نیز با افت شدیدی در بازارهای ارز جهانی رو به رو شد.

فرانک بنزیمرا، مدیر تحلیل گری در بانک سوسیته جنرال در هنگ کنگ در این خصوص بیان داشت: پس از آنکه متغیرهای آسیایی سال نوی میلادی را با قدرت آغاز کردند. حالا توجه سهامداران بیشتر به صنایع خاص معطوف می کنند.  اما در این میان باید گفت که سیاست های محرک مالی چین هنوز نتوانسته تمامی قایق های غرق شده اقتصادی در این کشور را نجات دهد و این مسئله نگرانی های زیادی را در بازارهای آسیایی ایجاد کرده است.

 

این تحولات در بازارهای سهام منطقه آسیا موجب شد که شاخص اس اند پی استرالیا با افت ۰.۵ درصدی همراه شود و کاسپی کره جنوبی با افت ۰.۳ درصدی همراه شود در حالی که بورس هنگ کنگ با افت ۰.۴ درصدی شاخص اصلی رو به رو شد.

 

 

شانگهای چین کاهش ۰.۵ درصدی داشت و شاخص آتی اس اند پی با روند منفی ۰.۱ درصدی رو به رو شد در حالی که شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن کاهش ۰.۴ درصدی را به خود اختصاص داد

 

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics