تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بورس / تازه های بورس و عرضه اولیه

سافت بانک ژاپن درحال اتمام مراحل عرضه اولیه سهام صندوق ویژن فاند است.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از  پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، سافت بانک ژاپن در نظر دارد سهام صندوق ویژن فاند خود را به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار به صورت عرضه اولیه ارائه کند.

این صندوق در سال ۲۰۱۷ بنیان نهاده شد و اکنون بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تکنولوژی در جهان به شمار می آید. یکی از معروفترین سرمایه‌گذاری‌هایی که این صندوق انجام داده در صنعت تاکسی‌های آنلاین، بر روی شرکت اوبر، بوده است. ویژن فاند بر روی کسب و کار وی ورک (WeWork) نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

به نوشته رویترز، ویژن فاند طرحی برای راه اندازی صندوقی دیگر نیز دارد و سافت بانک در حال مذاکره با بانکهای دیگر است تا بتواند طرح جدید این صندوق را تامین مالی کند. این در حالی است که، هنوز مقصد عرضه اولیه سهام این صندوق اعلام نشده است.

 

منبعی که این اطلاعات را در اختیار رویترز قرار داده از مدیران ارشد بانکی است اما در گزارش رویترز نامی از او برده نشده است. پیش از این نیز گزارشی با همین مضمون در مجله وال استریت در مورد ویژن فاند و سافت بانک به چاپ رسیده بود.

 

سافت بانک با چندین بانک در خصوص عرضه اولیه ویژن فاند گفت و گو کرده است، اما فرایند عرضه هنوز شکلی رسمی به خود نگرفته است. به گفته منبع آگاه، عرضه اولیه این صندوق قرار نیست در آینده ای نزدیک اتفاق بیفتد.

 

به گفته این منبع آگاه، سافت بانک فعلا در حال پاسخ دادن به پرسش‌های اولیه ای است که بانکها مطرح در این مورد ارائه می کنند.

بحث عرضه اولیه ویژن فاند احتمالا تقلیدی از از تلاش شرکتی دیگر در حوزه سرمایه‌گذاری تکنولوژی است به نام "نسپرز". ولی بزرگترین تفاوت نسپرز با ویژن فاند در این است که بخش بزرگی از پرتفوی نسپرز را شرکت تنسنت، که خود قبلا در بازار سرمایه وارد شده و سهام خود را به فروش رسانده، تشکلیل داده است. اما ویژن فاند، صندوقی کاملا خصوصی است و سهام هیچ یک از سهامدارانش قبلا در بورس ارائه نشده است.

 

هلدینگ تنسنت، که سهامدار نسپرز است، خود یک رسانه اجتماعی چینی است که در زمینه بازیهای کامپیوتری فعال است و در بازار سرمایه هنگ کنگ پذیرش شده است.

 

 

به گزارش وال استریت ژورنال، سافت بانک با کشور عمان نیز در حال گفتگو است تا بتواند نظر آنان را برای سرمایه‌گذاری در صندوق ویژن فاند جلب کند. ویژن فاند تا به حال تقریبا به طور کامل توسط عربستان سعودی و ابوظبی تامین مالی شده است.

 

به گزارش رویترز به نقل از معاونان ویژن فاند در یک نشست خبری، این صندوق قصد دارد تعداد کارمندان خود را تا ۱۸ ماه آینده دو برابر کند تا آماده قراردادهایی جدید شود.

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics