تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دفاع وارن بافت از کرافت و انتقاد از ولز فارگو

میلیاردر معروف آمریکایی وارن بافت از عملکرد شرکت کرافت هینز دفاع کرد و شرکت ولز فارگو را به باد انتقاد گرفت. شرکت بافت، به نام برکشایر هاتاوی، در هر دوی این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری‌های سنگینی کرده است.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، عملکرد کرافت و ولز فارگو در ماه‌های اخیر، بسیاری از سهامداران را ناامید کرده است.

به گزارش رویترز، بافت ۸۸ ساله، روز شنبه برای چند هزار نفر در شهر اوماها در ایالت نبراسکا سخنرانی کرد، در نشستی که مدیران ارشد برکشایر نیز حضور داشتند، مسئولان مالی این دو شرکت در حدود ۶ ساعت به پرسش‌های سهامداران و تحلیلگران پاسخ گفتند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

به نظر می رسد که کرافت در ماه های اخیر خاری در پای برکشایر بوده است، چراکه این شرکت در فوریه امسال حدود ۳ میلیارد دلار هزینه بر دوش برکشایر گذاشت. علت این افزایش هزینه ها آن بود که کرافت، نتوانسته همراه با ذائقه مشتریان، خود را تغییر دهد و گوی رقابت را به رقبای خود باخته است.

در سال ۲۰۱۵، کرافت از ادغام دو شرکت کرافت فودز و اچ جی هینز به وجود آمد. اچ جی هینز در اصل متعلق به برکشایر و شرکتی برزیلی به نام سی-جی کاپیتال بود، که مسئولیت اجرایی امور کرافت را نیز بر عهده دارد.  

 

بافت در سخنرانی خود از مدیریت سی-جی دفاع کرد و گفت که شرکت‌های ادغام شده به لحاظ عملیاتی عملکرد خوبی داشته اند و اضافه کرد که مشکلات فعلی نمی توانند حاصل عدم سرمایه‌گذاری باشند. بافت در عین حال اذعان کرد که "ما پول زیادی به کرافت پرداخت کردیم. هر سرمایه‌گذاری که پول زیادی در آن خرج شود می تواند به یک معامله بد تبدیل شود."

 

بافت که در سال ۱۹۹۱ به خاطر انتقاداتش از عملکرد شرکت سالومون به شهرت رسید، توانست رئیس هیات مدیره موقت آن شرکت شود تا اوضاع این شرکت را سامان دهد. حال، او مورد انتقاد کسانی است که معتقدند وی در برابر اشتباهات ولز فارگو، که ۱۰ درصد سهام آن متعلق به برکشایر است، سکوت اختیار کرده است.  

 

 

ولز فارگو بیش از دو سال و نیم است که رفتار نامناسبی با مشتریان خود داشته و در این مدت هیچ کار اساسی برای رفع مشکلات خود نکرده است. این شرکت حساب‌های کاربری دروغی ایجاد کرده و در دو سال اخیر دو مدیرعامل نیز عوض کرده است.

 

در نشست روز شنبه، بافت پذیرفت که ولز فارگو در بخش فروش خود "اشتباهات فاحشی" داشته و اظهار داشت: وقتی کسی مشکلی را پیدا می کند باید در جهت رفع آن مشکل تلاش کند.

 

وی گفت: مدیران ارشدی که موجب بروز این مشکلات شده اند نمی توانند به راحتی ثروتی جمع کرده و بروند. اما به عقیده بافت آخرین مدیرعامل ولز فارگو که در ماه مارچ کناره‌گیری کرد مسبب همه مشکلات نیست، چراکه بسیاری از ناکامی‌های شرکت پیش از حضور او ایجاد شده بود.  

 

شرکت برکشایر روز شنبه اعلام کرد که درآمد عملیاتی آن شرکت، که محکی برای سنجش عملکرد آن است، ۵ درصد رشد داشته است. البته این گزارش زیان‌هایی را که کرافت هینز داشته لحاظ نکرده چراکه این شرکت هنوز گزارش فصلی خود را ارائه نکرده است.

 

اقدام دیگری که برکشایر انجام داده، بازخرید بخشی از سهام خود در بازار سهام به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار بوده است. این امر نشان می دهد که بافت در یافتن کاربردی بهتر برای سهام شرکت خود، که ۱۱۴.۲ میلیارد دلار نقدینگی دارد، دچار مشکل شده است.

 

بافت اعلام کرد که وی قصد دارد اگر سهام شرکتش به اندازه کافی ارزان شود حدود ۱۰۰ میلیارد دلار دیگر نیز بازخرید کند.

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ریحانه زارع |   1399/06/05 20:12:34   |
0     0
میلیاردر معروف آمریکایی وارن بافت از عملکرد شرکت کرافت هینز دفاع کرد و شرکت ولز فارگو را به باد انتقاد گرفت اقدام دیگری که برکشایر انجام داده، بازخرید بخشی از سهام خود در بازار سهام به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار بوده است. این امر نشان می دهد که بافت در یافتن کاربردی بهتر برای سهام شرکت خود، که ۱۱۴.۲ میلیارد دلار نقدینگی دارد، دچار مشکل شده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics