تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شاخص بورس به مسیر اصلی خود باز می گردد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار بورس بعد از چند روز رشد چشمگیر، اصلاح شد؛ این اتفاق موقتی است و روند شاخص از روزهای آینده به مسیر اصلی خود باز می گردد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایرنا، «کمال خانزاده» بیان کرد: بازار با توجه به رشدی که از ابتدای سال جاری تجربه کرد نیازمند یک اصلاح بود.

وی به روند روز گذشته بازار اشاره و کرد گفت: شاخص به دلیل برخی از خبرهای سیاسی منتشر شده روند منفی داشت و اکثر نمادها در صف فروش قرار گرفتند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه تعرفه ۲۵ درصدی آمریکا برای واردات کالاهای چینی و احتمال تحریم صنعت پتروشیمی از سوی ترامپ زمینه ساز  افت شاخص بورس در بازار بود، افزود: شرایط کنونی شرکت ها و نیز سوددهی آنها در وضعیت مساعدی قرار دارد به همین دلیل می توان گفت روند منفی شاخص ناشی از هیجان فروش بوده که به صورت موقتی در بازار ایجاد شد.

 

سهم های بنیادی حباب ندارند

وی با بیان اینکه اکثر سهم ها با توجه به شرایط فروش مناسب در سال گذشته، اکنون سودهای خوبی را کسب کردند، گفت: برخی از سهم ها در این مدت دارای حباب بودند که به دلیل کوچک بودن این سهم ها تاثیر چندانی بر شاخص نداشتند اما سهم های بنیادی به هیچ عنوان دچار حباب نبودند.
خانزاده در پاسخ به این سوال که آیا روند نزولی شاخص بورس ادامه دار است یا خیر؟ گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته شاخص از روز چهارشنبه دوباره روند افزایشی را در پیش می گیرد و تا کانال ۲۴۰ واحد افزایش می یابد.


این کارشناس بازار سرمایه به تصویب معافیت مالیاتی افزایش سرمایه تمام شرکت های بورسی از محل تجدید ارزیابی اشاره و بیان کرد: در صورتی که گروه هایی مانند خودروسازی، بانکی ها، سیمانی ها قادر به استفاده از این قانون باشند رشد خوبی را تجربه می کنند و به عنوان صنایع پیشرو در بازار شناخته خواهند شد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: اکثر صنایع از افزایش قیمت دلار منتفع خواهند شد، همچنین گروه بانکی ها به دلیل کاهش نرخ سود بانکی و نیز کاهش هزینه ها شرایط بهتری را در بورس به دست آوردند.

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics