تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اوبر رسما به بورس نیویورک رفت

شرکت تاکسی های اینترنتی اوبر در نهایت توانست سهام خود را به صورت عرضه اولیه در بورس نیویورک وارد کند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، شرکت تاکسی های اینترنتی اوبر توانست سهام خود را کمتر از پیش بینی های صورت گرفته عرضه کند و ۸۲.۴ میلیارد دلار تأمین مالی کند .

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

عرضه اولیه اوبر در واقع یکی از پر سر و صداترین عرضه های بعد از فیس بوک در هفت سال گذشته بود . با عرضه دیروز، سهام این شرکت  ۴۵ دلار قیمت خورد در حالی که کف قیمت پیش بینی شده ۴۴ تا ۵۰ دلار بوده  است.

این در حالی است که،با این عرضه، اوبر ۱۰ ساله توانست وارد عرصه شرکت های بزرگ تجاری .

 

تا به حال، عرضه اولیه این شرکت بزرگترین عرضه اولیه در بورس نیویورک در سال جاری بوده است. سالی که تنش های تجاری میان آمریکا و چین هر روز بازارها را به یک موج حرکتی جدید همراه می کند.

 

در این بین سهام شرکت حمل و نقل لیفت با وخیم شدن اوضاع تجاری بین این دو کشور ضرر زیادی را متحمل شد و با افت قیمت ۲۳ درصدی قیمت سهام رو به رو شد .

 

دارا خسروشاهی ، مدیر اجرایی اوبر در این خصوص بیان داشت: اوبر در واقع یک شرکت مدرن تر از لیفت است  و طرفداران بیشتری از این شرکت دارد اما باید دید که در بازار چه رویکردی ایجاد می شود. به این دلیل کهبا  افزایش قیمت سوخت استفاده از این وسایل حمل و نقل بیشتر می شود. به نظر می رسد هر کس سهام این شرکت را خریداری کند در واقع دارایی خود را وارد یک بازار تماما گاوی کرده است.

 

 

تیمی که اوبر را برای عرضه اولیه همراه کرده اند تا بتواند به راحتی وارد بورس نیویورک شود به این شرح است. مورگان استنلی ، گلدمن ساکس، بانک آف آمریکا و مریل لینچ. در واقع بزرگان وال استریت این شرکت را برای ورود به بورس نیویورک همراهی کرده اند تا تحت نماد اوبر UBER وارد شود.

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics