تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

امسال سال خوب سرمایه گذاری در بورس است

مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام، بازار سرمایه را بهترین گزینه برای جذب نقدینگی های سرگردان دانست ؛ مشروط بر آنکه ابزارهای مناسب طراحی شده در این بازار ، برای مدیریت آن به کار گرفته شود .

محمد کفاش پنجه شاهی،  با اشاره به اینکه شرکت هایی که سهام آنها این روزها بیش از سایر شرکت ها مورد اقبال بازار است، عمدتا تولیدی و خدماتی هستند، گفت: در واقع با ورود به بازار سرمایه،  پول به صورت غیرمستقیم وارد تولید و ارائه خدمات می شود .

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی توضیح داد: شرکت هایی که افزایش سرمایه می دهند می توانند جذب نقدینگی کنند و فعالیت های خود را توسعه بخشند . از طرف دیگر توسعه شرکت ها اغلب به  جذب نیروی جدید و رونق اشتغال کمک می کند.

 

کفاش پنجه شاهی اظهار داشت: سال 98 از نگاه اقتصاد کلان  اگرچه تورمی خواهد بود  و با طرح موضوعاتی همچون کاهش نرخ سود بانکی و افزایش قیمت حامل های انرژی همچنان پتانسیل نوسان نرخ ارز وجود دارد،اما این موضوع از جهت فروش ریالی به نفع بازار سرمایه و به ویژه شرکت های صادرات محور است .

 

 این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه امسال سال خوب سرمایه گذاری در بورس است ، افزود: در مقایسه با بازارهای موازی، ورود به بازار سرمایه از مزیت های بیشتری برخوردار است؛ چرا که مثلا خرید ارز در شرایط فعلی نه صحیح است و  نه متقاضیان قادر خواهند بود حجم زیادی از آن را خریداری کنند.

 

کفاش پنجه شاهی در ادامه به بازارهای موازی دیگر اشاره کرد و گفت: بازار سکه حباب دارد ؛ مسکن هم در مقایسه با سهام از نقدشوندگی پایینی برخوردار است؛ ضمن اینکه عموما خرید مسکن نیاز به نقدینگی بالا دارد.  

 

وی با بیان اینکه بازسازی مناطق سیل زده کشور به بسیاری از صنایع رونق خواهد داد، افزود: در مجموع به نظر می رسد هم اکنون بورس بهترین گزینه برای عموم مردم است؛ چرا که با سرمایه های خرد هم ورود به این بازار ممکن است و پیش بینی می شود همچنان شاهد هدایت نقدینگی به این بازار باشیم. کما اینکه در روزها و هفته های اخیر هم شاهد ورود نقدینگی جدید به این بازار بوده ایم .

 

مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام، با اشاره به صنایع پیشرو در روزهای آتی گفت: کامودیتی ها و صنایع دلاری همچنان گزینه پیشرو در بازار سرمایه هستند. در حوزه فلزات هم فلزات رنگی، فولادی و سنگ آهنی مطرحند.  همچنین سیمانی ها  اگرچه رشد خوبی کرده اند اما همچنان می توانند به عنوان گزینه های مناسب ارزیابی شوند .

 

کفاش پنجه شاهی خاطرنشان کرد: بانک ها هم اگر به روند گزارش دهی خوب خود ادامه دهند - سال گذشته در دو سه ماه آخر در زمینه عملکردی گزارش های مطلوبی از آنها آمد - و همچنین شرکت های غذایی اگر بتوانند دوباره افزایش نرخ محصول داشته باشند، گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری در بازار سهام خواهند بود .

 

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics