تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بازارهای آسیا از کف ۳.۵ ماهه خود فاصله گرفتند

به دنبال کاهش تنش لفظی آمریکا و چین بر سر گفتگوهای تجاری دو کشور بازارهای آسیا کمی آرام گرفتند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا) و به نقل از رویترز، روز چهارشنبه سهام بازارهای آسیا از کف سه ماهه خود فاصله گرفت و به نظر می رسد بهبود وضعیت بازارها را باید با کاهش نگرانی سرمایه‌گذاران از آینده گفتگوهای تجاری در ارتباط دانست. از سوی دیگر، انتظار می رود پکن به سیاست تحریک اقتصادی خود در ماه های آتی نیز ادامه خواهد داد، که این خود علت دیگری برای بهبود شرایط بازارها در آسیا بوده است.

به این ترتیب، معاملات آتی شاخص یورواستاکس در اروپا ۰.۲۴ درصد رشد کرد. آتی شاخص داکس آلمان نیز ۰.۲۵ درصد بهبود یافت. همین طور، آتی فوتسی در لندن ۰.۲۵ درصد بالاتر رفت.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در آسیا، پس از دو روز ضرر پیاپی، سهام شرکت‌های چینی بالاخره توانستند جان بگیرند.

کوتا هیرایاما، اقتصاددان ارشد بازارهای نوظهور که با شرکت اس ام بی سی سیکیوریتیز نیکو در ژاپن همکاری می کند، به رویترز گفت، "سهام بازارهای چینی در روزهای اخیر بیش از حد فروش رفته بودند و این موضوع شرایط را برای رشد این سهام آماده کرد. در ضمن جو روانی بازار نیز به دلیل تمایل رئیس جمهور ترامپ به کنار آمدن با چین موجب شد بازارهای چینی واکنش مثبتی داشته باشند."

 

شاخص اصلی ام اس سی آی بازار آسیا-پاسفیک به جز ژاپن روز چهارشنبه ۰.۶ درصد بالاتر رفت. این شاخص روز پیش به پایین ترین سطح خود از ماه ژانویه امسال رسیده بود. افت این شاخص بیشتر به دلیل افزایش تنش در گفتگوهای تجاری آمریکا و چین بود.

 

روز دوشنبه، به تلافی افزایش تعرفه کالاهای چینی توسط آمریکا، پکن نیز تعرفه برخی از کالاهای آمریکایی را افزایش داد. اما رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که گفتگوی "خیلی خوبی" با مقامات چینی داشته است و اطمینان داد که گفتگوهای دو غول اقتصادی به بن‌بست نخواهد رسید.

همین اظهار نظر کافی بود تا سهام وال استریت شبانه جهشی به سمت بالا داشته باشد.

 

 

در سوی دیگر، شاخص شانگهای ۱.۴ درصد رشد کرد. دلیل عمده این رشد گزارش هایی بود که از چین  می رسید. روز چهارشنبه چین گزارش داد که به دلیل رشد ناچیز خرده فروشی و کاهش تولیدات صنعتی در ماه آوریل، دولت این کشور پول بیشتری به اقتصاد ملی تزریق خواهد کرد.

 

به عقیده هیرایاما، "این گزارش نشان می دهد که اقتصاد چین همچنان نیازمند تحریک مالی دولت است. بازارهای سهام چین می توانند احیاء شوند، اگر دولت نشان دهد که به حمایت خود از اقتصاد ادامه خواهد داد."

 

سهام استرالیا نیز ۰.۸ درصد رشد کرد. شاخص بازارهای سهام کره جنوبی و ژاپن هم به ترتیب ۰.۶ درصد و ۰.۵ درصد بهبود یافتند.

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics