تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کاهش نرخ سود بانکی، تسهیلات و کاهش‌تورم بازار مسکن را تکان داده است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر این باور است که رونق بازار مسکن تحت تاثیر سه عامل رخ داده و کاهش سود بانکی یکی از این عوامل محسوب می شود.

بازار مسکن حاکم بود، نتیجه رشد بادکنکی در سالهای ۸۹ تا ۹۱ است، به خصوص در سال های آخر قیمت مسکن هفتگی تغییر می کرد و رشد بسیار سریع و بادکنکی پیدا کرده بود.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این حباب در طول چندسال اخیر تخلیه شده است، ادامه داد: یکی از عواملی که باعث از بین رفتن این حباب شده است پایین بودن نرخ تورم مسکن به نسبت رشد قیمت ها در سایر حوزه های اقتصادی است.

 

 

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس دهم شورای اسلامی به عامل دوم رونق بازار مسکن اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین سهم تسهیلات بانکی برای خرید مسکن افزایش یافت و در واقع خانه اولی ها برای خرید مسکن وامی بالغ بر ۱۶۰ میلیون تومان دریافت می کنند که می توانند مسکنی با متراژ کم و قیمتی معادل ۴۰۰میلیون خریداری کنند.

 

 

این نماینده مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، به تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر رونق باراز مسکن اشاره کرد و افزود: با کاهش نرخ سود بانکی شاهد افزایش قیمت اجاره بها و رهن مسکن بودیم، همین فشار بر مستجران به انگیزه ای برای خرید مسکن تبدیل شده است، بنابراین این سه عامل می تواند از دلایل بیدار شدن بازار مسکن از خواب پنج ساله باشد.

 

 

شهریاری در خصوص تداوم داشتن رونق بازار مسکن عنوان کرد: اگر این تغییرات به صورت معقول ادامه داشته باشد و پای سفته و بورس به بازار مسکن باز نشود و مجدد شاهد رشد بادکنکی نباشیم، رونق بازار مسکن دائمی خواهد شد.

 

 

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضای اقتصادی کشور در هفته اول کاهش نرخ سود بانکی، گفت: با کاهش نرخ سود بانکی شاهد افزایش نرخ طلا و ارز بودیم و به نظر می رسد بعد از طلا و ارز، مسکن می تواند بازار مطمئنی برای سرمایه گذاری صاحبان پول باشد.

 

 

 

منبع خبر: بانکداری خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics