تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تسهیل محدودیت های هوآوی، بازار را نوسانی کرد

بازارهای آسیایی در معاملات صبحگاهی امروز در پی تسهیل تحریم هوآوی توسط آمریکا روند افزایشی را در پیش گرفتند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، تحریم هوآوی در روزهای پایانی هفته گذشته کاری، بازار چین را به هم ریخت و بزرگ ترین شرکت تکنولوژی این کشور را با تحریم واردات تراشه از آمریکا رو به رو کرد در حالی که عکس العمل بازارها به این تحریم جدید، نیز منفی بود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

به این ترتیب، دولت ترامپ در روز گذشته با تسهیل این تحریم ها توانست بازارهای آسیایی را کمی آرام تر کند اما هنوز ترس از حمله تحریمی به صنعت دیگر چین، بازارهای آسیایی را از رشد چشمگیر برحذر داشته است.

 

این در حالی است که، آمریکا به هوآوی اجازه خواهد داد که قطعات ساخت آمریکا را به مدت سه ماه دیگر خریداری کند تا هوآی بتواند شبکه‌های فعلی خود را حفظ کرده و نرم‌افزارهای فعلی را دست مشتریان خود دارد به روز رسانی کند.

 

تسهیل این محدودیت توسط آمریکا  فقط به آن دلیل است که به خریداران تجهیزات ساخت هوآوی فرصتی بدهد تا ظرف مدت کوتاهی این تجهیزات را با محصولاتی از شرکت‌های دیگر جایگزین کنند.

 

این تسهیلات موجب شد بازارهای اروپایی سریع ترین عکس العمل مثبت را داشته باشند و شاخص آتی فوتسی لندن و آتی کک فرانسه بین ۰.۳ درصد تا ۰.۵ درصد مثبت شدند .

اما در آسیا، شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با افزایش ۰.۱ درصدی رو به رو شد . این متغیر نسبت به ۹ ماه گذشته که در روزهای اوج خود به سر می برد ۸ درصد کاهش داشته است.

 

در ادامه، شاخص نیکی ژاپن با رشد ۰.۳ درصدی رو به رو شد و شاخص CSI در چین با افزایش ۱.۴ درصدی معاملات را ادامه داد.

شاخص شانگهای چین نیز رشد ۱.۲ درصدی را از آن خود کرد.

بر این اساس، جو ناآرام و تهدید آمیز بین دو کشور چین و آمریکا سرمایه گذاران را از ورود به بازراهای سرمایه برحذر داشته است .

سیما شاه، تحلیل گر ارشد موسسه سرمایه گذاری پرینسیپال گلوبال در لندن در این خصوص اظهار داشت: با خبرهایی که از جنگ تجاری میان آمریکا و هواوی منتشر شده است فاز جدید از جنگ تجاری ایجاد شده است و از جنگ تعرفه ای به جنگ تکنولوژی تغییر موضع داده است .

 

وی در این خصوص ادامه داد: هر چقدر این تنش ها بیشتر شود قربانیان بیشتری را در صنعت تکنولوژی به خود اختصاص می دهد و پس از آن این موج به بازارهای جهانی نیز سرایت می کند.

 

در بازار نیویورک نیز شاخص آتی اس اند پی با افت ۰.۷ درصدی رو به رو شد و آتی نزدک هم کاهش ۱.۵ درصدی را به ثبت رساند. در حالی که سهام شرکت های آمریکایی که به هوآوی خدمات رسانی می کردند نیز با افت قیمت سهام همراه شدند .

 

 

در این بین، قیمت سهام شرکت تکنولوژی کوآلکوم با کاهش ۶ درصدی قیمت سهام رو به رو شد در حالی که شرکت تکنولوژی میکرون با افت ۴ درصدی قیمت سهام معاملات را ادامه داد.

 

سیما شاه در ادامه در خصوص روند بازارها بیان داشت: تلاش دولت آمریکا برای خراب کردن کاخ آرزوهای چین برای تبدیل شدن به قدرت اول تکنولوژی جهان کاملا مشهود است. اما این تصمیم آمریکا دو لبه دارد و لبه دیگر آن تخریب صنعت تکنولوژی آمریکا است. در این میان علاوه بر هوآوی، شرکت های آمریکایی نیز متضرر می شوند.

 

بسیاری از شرکت های آمریکایی بر اساس این تصمیم ترامپ از ادامه خدمات رسانی به هوآی منع خواهند شد. در این میان شرکت آلفابت گوگل و شرکت هلدینگ لومنتوم که خدمات فیس آی دی اپل را به چین ارائه می کرد، خدمات رسانی را به هوآی محدود کرده اند.

 

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ریحانه زارع |   1399/06/05 20:06:06   |
0     0
طبق گفته سیماشاه تلاش دولت آمریکا برای خراب کردن کاخ آرزوهای چین برای تبدیل شدن به قدرت اول تکنولوژی جهان کاملا مشهود است. اما این تصمیم آمریکا دو لبه دارد و لبه دیگر آن تخریب صنعت تکنولوژی آمریکا است. در این میان علاوه بر هوآوی، شرکت های آمریکایی نیز متضرر می شوند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics