تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

حداکثر ریسک سیاسی را پشت سر گذاشته ایم/ رونق در انتظار بازار ۹۸

سهامداران با شرکت در مجامع شرکت ها و مرور بهتر صورت های مالی، با دقت و وسواس بیشتر می توانند به افزایش شفافیت شرکت ها کمک کنند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، علی علامه راد، رئیس هیات مدیره کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران در خصوص رفتار سهامداران در نزدیکی به فصل مجامع بیان داشت: امسال اکثر شرکت ها افزایش سودآوری داشتند که مهم ترین دلیل آن هم افزایش قیمت ها است. به این ترتیب، شرکت هایی که کالای جانشینی تولید می کردند به شدت افزایش قیمت داشته اند و به دلیل رشد نرخ برابری دلار ، فضای باز اقتصادی برای شرکت های داخلی ایجاد شده است. اما پیشنهاد من این است که سهامداران به تداوم حجم فروش شرکت ها و بودجه اختصاصی دولت در تصمیم گیری خود در خصوص و فروش سهام دقت کنند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی در این خصوص ادامه داد: ریسک های سیاسی از این به بعد و از هفته اخیر بیشتر نخواهد بود و هر چقدر بگذرد این ریسک افت می کند. البته به نظرم عادت داریم که ریسک های سیاسی را در بازار سرمایه مبالغه آمیز توصیف کنیم . تجربه در ۴۰ سال اخیر ثابت کرده است که جمهوری اسلامی ایران بر خلاف آنچه که دشمنان فکر می کنند؛ بادوام و استوار بوده و احتمال برخورد نظامی هم نزدیک به صفر است.

 

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: به نظر می رسد که فروش شرکت ها در سال ۹۸ مانند ۹۷ باشد و سهامداران باید با هوشیاری، فروش شرکت ها را زیرنظر داشته باشند. اما در کل ریسک سیاسی دیگر بیشتر از این نخواهد بود و هم اکنون با این تحریم های سخت هم توانستیم بازار سرمایه را با روند های مثبت همراه کنیم .

 

علامه راد در ادامه با پیش بینی حرکت بازار سرمایه تا انتهای تابستان اعلام داشت: به نظرم سال ۹۸ یکی از سال های خوب برای بازار سرمایه خواهد بود به خصوص این که شاخص هم وزن هم رشد بیشتری از شاخص کل خواهد داشت و شرکت های کوچک که فروش آنها داخلی است پتانسیل رشد بیشتری از شرکت های بزرگ صادرات محور دارند.

 

 

 

وی در خصوص دلایل این پیش بینی گفت: در این مدت، قیمت ها افزایش داشته و قیمت ارز نیز موجب رشد قیمت محصولات شده است. تمام محصولات با رشد نرخ همراه شده اند یا رقیب خارجی رشد قیمت داشته است و فضا برای فروش این شرکت های داخلی باز شده است به خصوص شرکت های کوچک.

 

رئیس هیأت مدیره کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران با توصیه ای به سهامداران تازه وارد گفت: پیشنهادم به تازه واردان بازار سهام این است که در صندوق های مشترک سرمایه گذاری کنند و در شرکت های سرمایه گذاری که دارایی های متنوعی دارند سرمایه خود را وارد کنند . ممکن است که این شرکت ها بازدهی کمتری از شرکت های کوچک داشته باشند اما ریسک کمتری هم متوجه آنها خواهد بود. برای سرمایه گذارانی که حرفه ای نیستند و شغل اصلی آنها سهامداری نیست سرمایه گذاری در شرکت های سرمایه گذاری با دارایی های متنوع بهترین راه ورود به بازار است .

 

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند بازار کامودیتی بیان داشت: رفتار فعلی آمریکا قابل پیش بینی نیست و متاسفانه رفتار سیاسی و اقتصادی این کشور تاثیر زیادی بر بازار کامودیتی خواهد داشت. خروج این کشور از پیمان پاریس، وضع تعرفه های سنگین بر واردات کالاهای چینی، تضعیف نفتا و همچنین اولتیماتوم به اروپا در خصوص ناتو همگی رفتارهای غیر قابل پیش بینی دولت این کشور بوده است که حتی مردم آمریکا نیز آن را غیر عادی می دانند. لذا پیش بینی رفتارهای این چنینی از آمریکا که تاثیر زیادی هم بر بازار کامودیتی خواهد شد آسان نیست. اما در مورد تأثیر بازار کامودیتی بر بازار داخلی باید گفت که مشکل شرکت های کامودیتی محور ما نه تنها نرخ نیست بلکه نرخ های فعلی بسیار جذاب است اما نحوه فروش و چگونگی فروش مشکل اصلی این شرکت ها است

 

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics