تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ادغام رنو و فیات کرایسلر با هدف مهار هزینه‌ها

تحلیلگران معتقدند اگر خودروساز فرانسوی، رنو، و رقیب ایتالیایی-آمریکایی آن، فیات کرایسلر، با هم ادغام شوند، دو شرکت می توانند بلافاصله با حذف بخشی از زیرساخت‌های مشترک خود هزینه‌های خود را تا حد زیادی کاهش دهند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از  پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، این ادغام حتی می تواند گسترش بیشتری بیابد و شرکت ژاپنی نیسان را نیز، که در حال حاضر شریک رنو است، درگیر کند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رنو و فیات کرایسلر در حال گفتگو برای یافتن راهی هستند تا هزینه‌های ناشی از توسعه تکنولوژی و تغییرات قوانین را با تشکیل سومین خودروسازی بزرگ جهان مهار کنند.

 

سام فیورانی، معاون مدیرعامل شرکت اتو فورکاست سولوشنز، به رویترز گفته است که ترکیب رنو-فیات کرایسلر به معنانی تولید مشترک و در نتیجه کم هزینه تر قطعاتی است که در خودروهای کوچکتر فیات کرایسلر به کار می روند و این به معنی افزایش سودآوری برای هر دو شرکت است.

 

به گفته فیورانی، "تولید مدلهای مشابه با طراحی مشترک به هر دو شرکت آزادی عمل بیشتری برای توسعه تولید خواهد بخشید. آنها می توانند برندها و اندازه خودروهای خود را با هم درآمیزند و از یک خط مونتاژ خاص برای تولید خودروهای مشابه استفاده کنند. آنها حتی می توانند به تناوب چند خودروی مختلف را روی یک خط مونتاژ تولید کنند تا تعادل در تولید محصول نیز ایجاد شود. حتی می توانند از یک کشور به کشور دیگر، بسته به میزان تقاضا و تعرفه ها، محصول خود را تغییر دهند."

 

فیورانی می گوید: فیات کرایسلر می تواند از تجربه رنو در تولید خودروهای الکتریکی نیز بهره ببرد – حوزه ای که رنو و نیسان بیش از ۵ میلیارد دلار برای آن سرمایه گذاری کرده اند.

 

یکی دیگر از زمینه های همکاری بین دو شرکت می تواند تولید خودروهای تجاری سبک باشد. رنو و فیات کرایسلر می توانند روی خطوط تولید مشترک، انواع ون در سایزهای مختلف را برای بازارهای جهانی تولید و مونتاژ کنند.

 

پیش از این، شرکت آمریکایی فورد و خودروساز آلمانی وولکس واگن در همین زمینه گفتگو کرده اند. آنها به مدت یک سال است مشغول یافتن راهی برای تولید مشترک خودروهای تجاری سبک هستند. 

 

فیورانی می گوید: بخش طراحی سی ام اف رنو، که به صورت مشترک توسط رنو و نیسان ایجاد شده است، می تواند برای تولید بسیاری از محصولات فیات کرایسلر مورد استفاده قرار بگیرد. او می گوید به عنوان مثال، سی ام اف می تواند برای تولید دست کم ۵ مدل مختلف جیپ که توسط فیات کرایسلر روی پلتفرم های مختلفی تولید می شوند طراحی های جدید انجام دهد.

 

اما به گفته پاتریک پلاتا، از مدیران عملیاتی سابق رنو، همین موضوع می تواند موجب درد سر شود. یکی از موانع مهمی که بر سر راه ادغام دو شرکت وجود دارد بحث مالکیت معنوی بخش طراحی سی ام اف است، که محصول سرمایه گذاری مشترک رنو و نیسان است.

وی می گوید، "آنها برای استفاده از این بخش احتایج به موافقت نیسان خواهند داشت. اما کسی در این مورد صحبتی نمی کند، در حالی که این موضوع بسیار اهمیت دارد."

 

فیورانی می گوید دست کم دو سال وقت لازم است تا دو شرکت بتوانند به تفاهم برسند و در نهایت محصول مشترکی روانه بازار کنند که با کمک بخش سی ام اف رنو طراحی شده باشد.

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics