تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آمریکا چین را از لیست دستکاری‌کنندگان ارز ملی حذف کرد

وزارت خزانه داری آمریکا در حالی لیست خود از کشورهای دستکاری‌کننده نرخ ارز را بروز داده که نامی از چین در این لیست به چشم نمی‌خورد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر، دولت ترامپ دوباره تصمیم گرفت چین و هیچ کشور دیگری را به عنوان دستکاری‌کننده نرخ ارز، معرفی نکند. اما در گزارشی که به کنگره ارائه شد، دولت چین و ۸ کشور دیگر را در در لیست تحت نظارت دقیق خود قرار داد.

خزانه‌داری آمریکا در گزارش ۶ ماهاهه خود به کنگره، اعلام کرد که سیاست‌های ۲۱ شریک تجاری بزرگ آمریکا را مورد بررسی قرار داده است و متوجه شده است که ۹ کشور به علت اقدامات ارزی، نیازمند توجه دقیق می‌باشند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

ایرلند، ایتالیا، مالزی، سنگاپور و ویتنام به لیست نظارت دقیق آمریکا اضافه شدند که قبلاً شامل چین، آلمان، ژاپن، کره‌جنوبی، هند و سوئیس، بود. دو کشور هند و سوئیس از لیست جدید حذف شدند.

 

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا آمده است، هیچکدام از شرکای تجاری مهم آمریکا با ضوابط قانون ۲۰۱۵ آمریکا برای تحلیل‌های پیشرفته، مطابقت نداشتند.

سه ضابطه‌ای که آمریکا می‌تواند با آن یک کشور را به عنوان دستکاری‌کننده نرخ ارز معرفی کند، قبلاً این طور اعلام شده بود؛ «مازاد تجاری قابل‌توجه با ایالات‌متحده، مازاد بودجه جاری قابل‌توجه و شواهدی از مداخلات ارزی مداوم یک‌طرفه.»

 

علی‌رغم افزایش تنش‌های تجاری با چین، در این گزارش اعلام شد که تقویت نرخ یوآن احتمالاً کسری تجاری آمریکا را بدتر خواهد کرد، اما مقامات آمریکا متوجه شدند که پکن آن طور که به نظر می‌رسد اقدامات اندکی برای مداخله مستقیم در نرخ ارز خود انجام داده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین، لو کانگ، گفت: چین امیدوار است آمریکا به صورت یکجانبه نرخ ارز کشورهای دیگر را مورد ارزیابی قرار ندهد.

 

او ادامه داد: اینکه یک کشور نرخ ارز خود را دستکاری می‌کند یا خیر، توسط آمریکا تعیین نمی‌شود، بلکه سازمان‌های چندملیتی مربوطه از مدت‌ها قبل وظیفه ارزیابی نرخ‌های ارز را به عهده داشته‌اند.

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics