تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قطار بین‌المللی تهران- وان؛ نماد تبدیل شدن ایران به هاب حمل و نقل ریلی

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس گفت: ایران در شرایط کنونی می تواند به هاب حمل و نقل کالا در عرصه منطقه ای تبدیل شود، حتی توسعه حمل و نقل ریلی و اتصال به کشورهای همسایه، ما را به بازارهای بین المللی متصل خواهد شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خانه ملت، شادمهر کاظم زاده رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس با اشاره به آغاز به کار قطار بین‌المللی تهران- وان، گفت: توسعه حمل و نقل ریلی با کشورهای همسایه به ویژه ترکیه از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و این مسئله توسعه اقتصادی کشور را به دنبال دارد.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نماینده مردم دهلران، آبادانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس گزارش مسئولان وزارت راه و شهرسازی، حمل و نقل کالا بین ایران و ترکیه در سال های گذشته ۵۰ درصد رشد داشته و در سال 96حجم تبادل کالا به بیش از ۶۰۰ هزار تن رسیده بود و این روند در دو سال اخیر نیز توسعه یافته است.

 


ظرفیت برجسته ایران در حوزه حمل و نقل کالا
وی ادامه داد: ایران ظرفیت های بسیاری در حوزه حمل و نقل کالا دارد، به ویژه در حوزه حمل و نقل ریلی و جاده ای، کشورمان از مزیت های بالای اقتصادی برخودار است و این مسئله می تواند نقطه قوتی برای کشور باشد.


ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی شمال به جنوب و شرق به غرب
کاظم زاده بر ضرورت توسعه و تقویت حمل و نقل ریلی شمال به جنوب و شرق به غرب تأکید کرد و گفت: در این میان توسعه حمل و نقل ریلی میان ایران و ترکیه از جایگاه بالایی برخوردار است و آغاز به کار قطار تهران-وان در این راستا است.


ایران می تواند به هاب حمل و نقل کالا در عرصه منطقه ای تبدیل شود
ایران در شرایط کنونی می تواند به هاب حمل و نقل کالا در عرصه منطقه ای تبدیل شود، حتی توسعه حمل و نقل ریلی و اتصال به کشورهای همسایه، ما را به بازارهای بین المللی متصل خواهد شد
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: ایران در شرایط کنونی می تواند به هاب حمل و نقل کالا در عرصه منطقه ای تبدیل شود، حتی توسعه حمل و نقل ریلی و اتصال به کشورهای همسایه، ما را به بازارهای بین المللی متصل خواهد شد.

 

 

بازار منطقه را با عدم توسعه حمل و نقل ریلی به دست رقبا می دهیم
رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس افزود: به طور حتم اگر نتوانیم زمینه توسعه حمل و نقل ریلی را فراهم کنیم، عملا بازار منطقه را به دست رقبا داده ایم و کشور ما با این شرایط قادر به استفاده از فرصت ها و ظرفیت ها نخواهد بود.

منبع خبر: خانه ملت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics