تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شاخص های آمریکا سرخوش از آغاز مذاکرات صلح

بازار وال استریت در روز جمعه با افزایش نسبی شاخص ها همراه شد در حالی که شاخص اس اند پی و داوجونر بهترین عملکرد خود را در ماه ژوئن به ثبت رساندند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل ازسنا، در حالی که مذاکرات صلح تجاری میان آمریکا و چین در حاشیه اجلاس سران جی ۲۰ در حال برگزاری است، بازارهای آمریکا نیز با رشد شاخص ها همراه شدند.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

هر سه متغیر اصلی بازار وال استریت در آخرین روز کاری هفته با روند صعودی همراه شدند و میانگین ماهانه، سه ماه دوم و نیمه ابتدایی سال را در کانال مثبت به پایان رساندند.

 


به این ترتیب، شاخص اس اند پی بهترین ماه ژوئن را نسبت به سال ۱۹۵۵ میلادی به ثبت رساند و شاخص داوجونز نیز بیشترین میزان افزایش در ماه ژوئن را نسبت به سال ۱۹۳۸ میلادی از آن خود کردند.


از ابتدای سال ۲۰۱۹ پس از آن که سرمایه گذارن از ترس افت آهنگ رشد اقتصادی در جهان، سرمایه خود را از بازارهای سهام خارج کردند و بازارها در ماه دسامبر با افت شدیدی همراه شدند،  شاخص اس اند پی با رشد ۱۷.۳ درصدی توانست بیشترین میزان رشد نیمه ابتدایی سال را نسبت به سال ۱۹۹۷ میلادی به نام خود به ثبت برساند.


جان هام، تحلیل گر اقتصادی در موسسه سرمایه گذاری بازنشستگی انگلند در این خصوص اظهار داشت: بازارها به این درجه از درک رسیده اند که دنیا هنوز تا رسیدن به انتها، مسیری طولانی را در پیش دارد. در این بین، تصمیمات فدرال رزرو آمریکا در خصوص نرخ بهره، در واقع بادی است برای قایق های سرمایه گذاران در مسیر بازار که در نیمه ابتدایی سال توانست سود مناسبی را عاید سرمایه گذاران بکند.


از سوی دیگر، ترامپ، جلسات خود با همتای چینی در اجلاس گروه جی ۲۰ را مفید ارزیابی کرده است اما تا انتهای جلسه و بررسی مشکلات پیش آمده هیچ قولی مبنی بر لغو تعرفه ها نخواهد داد.


جان هام در ادامه افزود: تمامی سرمایه گذاران در تمامی بازارهای دنیا، چشم به نتیجه مذاکرات آمریکا و چین در خلال نشست های جی ۲۰ دوخته اند. در این میان سوال اساسی این است که در پایان مذاکراه هر طرف، چقدر امتیاز می گیرد.

 

 

به این ترتیب، در آخرین روز معاملاتی در بازارهای آمریکا شاخص داوجونز با رشد ۰.۲ درصدی همراه شد، شاخص اس اند پی رشد ۰.۵ درصدی داشت و شاخص نزدک نیز با رشد ۰.۴ درصدی مواجه شد.
بر این اساس، سهام موجود در صنایع مالی، انرژی و صنایع آسیب پذیر از تعرفه با بیشترین میزان افزایش نسبت به دیگر صنایع همراه شدند.

 

در این بازارها، سهام اپل با کاهش ۰.۹ درصدی رو به رو شد در حالی که یکی از طراحان برجسته این شرکت، جانی ایو از اپل خداحافظی کرد.

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سمیرا دهقان نیری |   1399/06/05 16:31:23   |
0     0
از ابتدای سال ۲۰۱۹ پس از آن که سرمایه گذارن از ترس افت آهنگ رشد اقتصادی در جهان، سرمایه خود را از بازارهای سهام خارج کردند و بازارها در ماه دسامبر با افت شدیدی همراه شدند، شاخص اس اند پی با رشد ۱۷.۳ درصدی توانست بیشترین میزان رشد نیمه ابتدایی سال را نسبت به سال ۱۹۹۷ میلادی به نام خود به ثبت برساند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics