تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

روسیه و چین برای افزایش بیشتر تجارت با یوآن و روبل توافق کردند

پکن و مسکو توافقی بین دولتی امضا کردند که در تجارت دوجانبه خود از ارزهای ملی استفاده کرده و پرداخت‌ها با ارزهای دو طرف را ۵۰ درصد تقویت کنند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از مهر، پکن و مسکو توافقی بین دولتی امضا کردند که در تجارت دوجانبه خود از ارزهای ملی استفاده کرده و پرداخت‌ها با ارزهای دو طرف را ۵۰ درصد تقویت کنند. این در حالی انجام می‌شود که دو طرف در تلاش‌اند از دلار فاصله بگیرند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

ایزوستیا گزارش می‌دهد که مستندات این توافق، در ماه ژوئن توسط وزیر مالی روسیه، آنتون سیلوانوف و رییس بانک مرکزی چین، یی گنگ، امضا شده است.

 

این روزنامه با اشاره به نامه معاون وزیر مالی، سرگی استورچاک، به آناتولی آکساکوف، رییس کمیته مالی دومای روسیه، گزارش می‌دهد: پکن و مسکو در حال حاضر مشغول توسعه یک مکانیزم پرداخت فرامرزی، برای تاجران روسی و چینی هستند. دو طرف احتمالاً به جای سوئیفت از جایگزین وطنی آن استفاده خواهند کرد که در روسیه، سیستم انتقال پیام مالی اس‌پی‌اف‌اس و در چین سیستم پرداخت بین بانکی فرامرزی یی‌آی‌پی‌سی، می‌باشد.

 

آکساکوف می‌گوید که دو کشور برای تقویت تجارت با ارزهای ملی و کاهش ریسک نوسانات نرخ تبادل، باید ابزارهای مالی روبل و یوآن را ایجاد کنند.

او اضافه کرد در سال‌های آینده سهم تبادلات با ارزهای ملی، بین چین و روسیه، پنج برابر خواهد شد و از ۱۰ درصد به ۵۰ درصد خواهد رسید.

 

قرار است مکانیزم پرداخت با ارزهای ملی، تا سال آینده آماده شود.

در مرحله اول، شرکت‌های بزرگ با مشارکت دولتی، مانند شرکت‌های بخش انرژی و کشاورزی، به این سیستم پرداخت منتقل می‌شوند.

 

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics