تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آیین‌نامه صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی تقدیم دولت می‌شود

تهران- ایرنا- معاون دفتر صادرات صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نهایی شدن ارسال آیین‌نامه اجرایی صدور مجوز فروشگاه‌های هنرهای سنتی و صنایع‌دستی به هیات دولت توسط این سازمان خبر داد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایرنا، فرزاد اوجانی افزود: این آیین‌نامه پس از تصویب در هیأت دولت به سازمان میراث ابلاغ و ما نیز آن را به ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها ابلاغ خواهیم کرد.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی اظهار داشت: دو سال پیش طرحی در مجلس، جهت تمرکز در سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت در زمینه حفظ، احیا، ترویج، توسعه کمی، بهبود کیفی صنایع دستی کشور تصویب شد که طبق این مصوبه صدور مجوز فروشگاه‌های انحصاری هنرهای سنتی و صنایع دستی ایران یکی از بندهای وظایف محوله به سازمان میراث فرهنگی است.

 


معاون دفتر صادرات صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گفت: ایجاد هماهنگی در امر معرفی، آموزش و تحقیقات همچنین حمایت، هدایت و تشویق تولید، عرضه و صادرات محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی و صنعتگران و فعالان بخش صنایع دستی از دیگر محورهای این مصوبه است.

 

صنایع دستی گران نیست
اوجانی درباره قیمت کالاهای صنایع دستی نیز توضیح داد: نمی‌توان گفت کالاهای صنایع دستی گران است، اگر با دستمزد اولیه، مواد اولیه و ساعتِ کاری که برای خلق اثر صرف می‌شود، محاسبه شود، می‌بینیم صنایع دستی گران نیست. البته ممکن است برخی فروشگاه‌ها، سودهای نامتعارف روی کالاهای خود لحاظ کنند، که این موضوع نیز با ابلاغ آیین نامه صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع دستی تحت نظارت قرار خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: کالای صنایع دستی مانند هر کالای دیگر یک قیمتی دارد، از این رو قیمت تمام‌شده صنایع دستی که توسط یک هنرمند ساخته می‌شود و درصد سودی که فروشنده روی آن می‌کشد، باعث افزایش قیمت می‌شود.


معاون دفتر صادرات صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در پاسخ به سوالی درباره میزان فروش صنایع دستی گفت: اینکه میزان فروش صنایع دستی نسبت به سال گذشته چه میزان است را نمی‌توان اکنون به طور رسمی اعلام کرد؛ زیرا فروش سال به سال برآورد می‌شود و این برآورد ماه به ماه نیست.

 

 

اوجانی با بیان اینکه میزان فروش صنایع دستی با توجه به فصول طی سال متفاوت است، اضافه کرد: آمارهای صادراتی تاکنون، کاهش فروش صنایع دستی را نشان نمی‌دهد و اگر کاهشی وجود داشته، روند افزایشی میزان فروش، کند شده است؛ اما درصد فروش کاهش نداشته است.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics