تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

انتظار بانکها از دولت،برنامه منظم برای بازپرداخت بدهی‌ها

مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به بدهی دولت به بانکها، مسئله مهم در اقتصاد را نظم و انظباط مالی دانست و گفت: بعد از محدودیتها و مشکلاتی که در مناسبات خارجی بانکی بوجود آمده نظم و انظباط مالی موضوع بسیار مهمی است که بخشی از این انظباط به رابطه دولت و نظام بانکی و همچنین رابطه متقابل بانکها با دولت برمی گردد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از بازار سرمایه، مدیرعامل بانک پارسیان اظهار داشت: پرداخت بدهی دولت به بانکها می تواند یکی از نقاط مهم و کلیدی ارتباط بین دولت و بانکها باشد. در واقع اگر عزم اصل کار که پرداخت بدهی است در دولت به وجود بیاید حتی از پرداخت خود دین هم مهمتر است. زیرا داد و ستد بین دولت و بانکها یک جریان مستمر و ادامه دار است که همیشه در حال رخ دادن است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه بانکها انتظار یکجا پرداختن دولت به تعهدات خود را ندارند عنوان کرد: ضمن اینکه بانکها انتظار ندارند تا دولت به یکباره بتواند تعهدات خود را ایفا کند اما انتظار از دولت این است که برنامه منظمی برای بازپرداخت بدهی ها و تعهدات خود به بانکها را داشته باشد.


پرویزیان در این خصوص بیان داشت: برخی از نیازمندیهای دولت مثل خرید تضمینی گندم که فصلی است و با بودجه دولت امکان پاسخگویی به آن کار وجود ندارد، بانکها به کمک دولت می آیند. همچنین سیل امسال که جز حوادث غیرمترقبه بود و با پیش بینی های بودجه ای دولت امکان پذیر نبود، لذا بانکها به کمک دولت شتافتند. در این میان اگر نظم مالی بین بانکها و دولت برقرار باشد، قاعدتا انگیزه بانکها برای حمایت از طرحهای دولت بیشتر خواهد شد.


وی به عصرمالی گفت: بخشی از بدهیهای دولت به بانکها سال گذشته در قالب بودجه سال ۹۷ پرداخت شده که بانکها هم توانستند برخی از تعهدات خود را به بانک مرکزی پرداخت کنند که طبق مصوبه قانونی در بودجه امسال هم این موضوع دیده شده و به تصویب سران ۳ قوه هم رسیده است. از طرف دیگر سیاستی که بانک مرکزی به عنوان عملیات بازار باز دنبال می کند هم راه بسیار خوبی برای تنظیم و تعدیل مجدد تعهدات و بدهیهای دولت است.


وی با بیان اینکه اگر در دولت عزم انظباط مالی وجود داشته باشد قاعدتا می تواند آغاز بهتری برای همکاریهای بین دولت و بانکها باشد افزود: در هر کشوری نظام تامین مالی دولتها متفاوت است اما از آنجا که اقتصاد ما بانک محور است و داد و ستد در کشور ما بین بانکها و دولت ادامه دار خواهد بود، بنابراین زمانی که دولت درامدهایش خوب است بدهی خود به بانکها را پرداخت کند و زمانی که درآمدهاش محقق نمی شود از نظام بانکی استفاده کند.

منبع خبر: بازار
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics