تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بانک مرکزی با صرافی های متخلف در سامانه نیما برخورد کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: بانک مرکزی باید به پرونده صرافی ها و واحدهایی که با بانک مرکزی در سامانه نیما کار کرده و منشاء اختلاس، ارتشاء و غیره هستند ورود کرده و با آنها برخورد سخت و شدید داشته باشد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به خالی‌فروشی برخی صرافی‌های مشهور در سامانه نیما، گفت: برخی افراد با شخصیت های حقیقی و حقوقی در کشور اقداماتی انجام می دهند همانند واردکننده هایی که از صرافی های سامانه نیما ارز خریداری کرده اند، اما پاره آجر اقدامات خود را کنار نظام گذاشته و از مجموعه نظام مطالبه گری می کنند تا پاسخگوی کلاهبرداری صورت گرفته از آنها باشد یعنی زمانی که این واردکننده ها در سامانه نیما به مشکل برخورد می کنند از نظام می خواهند که جوابگوی مشکلات آنها باشد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه علیرغم اینکه صرافی های متخلف در سامانه نیمای فعالیت می کردند، اما واردکنندگان باید دقت لازم را در انجام پیش پرداخت انجام می دادند، افزود: پیش پرداخت پول برای خرید ارز از سامانه نیما در هیچ قاعده ای نبوده و از ابتدا مشخص بوده که این صرافی کلاهبردار است.

 

صرافی کلاهبردار با مجوز در سامانه نیما حضور داشته است

وی ادامه داد: واردکنندگانی که با خرید از صرافی های سامانه نیما متحمل ضرر و زیان شده اند، باید شکایت های خود را به مراجع قضایی ارائه دهند و مراجع قضایی نیز به پرونده آنها رسیدگی کند.

صرافی های متخلف در سامانه نیما به نوعی از اعتبار خود سوءاستفاده کرده و این کلاهبرداری را انجام داده اند که بانک مرکزی باید با آن برخورد کند

جعفرزاده با بیان اینکه صرافی کلاهبردار با مجوز در سامانه نیما حضور داشته است، تاکید کرد: این صرافی ها به نوعی از اعتبار خود سوءاستفاده کرده و این کلاهبرداری را انجام داده اند که بانک مرکزی باید با آن برخورد کند.

 

بانک مرکزی به پرونده صرافی های منشاء اختلاس، ارتشاء و غیره ورود کند

وی افزود:بطور مثال اگر مامور نیروی انتظامی از فردی که مشکلی داشته وجهی مطالبه کند، فردی که پول را پرداخت کرده باید خود شکایت کرده و پیگیر این پرونده باشد، اما به دلیل اینکه مامور با سوءاستفاده از جایگاه خود این اقدام را انجام داده باید باید با آن برخورد شود.

 

 

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بانک مرکزی باید به پرونده صرافی ها و واحدهایی که با بانک مرکزی کار می کنند و از اعتباری که از همکاری با بانک مرکزی به دست می آورند سوءاستفاده کرده و منشاء اختلاس، ارتشاء و غیره هستند ورود کرده و با آنها برخورد سخت و شدید داشته باشد.

منبع خبر: خانه ملت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics