تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

واسط‌های صادراتی کالاهای دانش‌بنیان ایرانی رو به افزایش است

مدیرکل دفتر توسعه کسب‌وکار بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از اقدامات مهم این دفتر را در سال گذشته به منظور توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در سایر کشورها را افزایش تعداد واسط‌های صادراتی عنوان کرد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایرنا، روح‌الله استیری درباره اقدامات سال گذشته این مرکز اظهار کرد: توسعه سبد حمایتی یکی از اقدامات معاونت علمی و فناوری در سال گذشته محسوب می‌شود، به نحوی که حمایت از شرکت‌های خلاق در کنار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: در همین راستا، حدود ۳۵۰ شرکت خلاق سال گذشته تحت حمایت برای دریافت خدمات از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفتند و توسعه کسب‌وکار شرکت‌های دانش‌بنیان با شرکت‌های خلاق به این مرکز سپرده شد.

 

استیری بیان کرد: البته برای توسعه کسب‌وکار بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، اقدام به انعقاد قرارداد با واسط‌های صادراتی کرده‌ایم و در ادامه همین برنامه، سال گذشته با این واسط‌ها در کشورهای ترکیه و کنیا قرارداد امضا شد.

 

وی همچنین در ادامه انعقاد قرارداد با یک شرکت مدیریت صادرات و واردات در حوزه نرم‌افزار با تمرکز بر کشور آلمان و یک شرکت دیگر در حوزه فروش تجهیزات پزشکی و دارو در منطقه آسیای میانه با محوریت روسیه را از اقدامات دیگر در این راستا دانست.

 

استیری در ادامه اظهار امیدواری کرد که این شرکت‌های مدیریت صادرات و واردات بتوانند کمک خوبی برای توسعه فعالیت‌های بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ارائه کنند.

وی گفت: اکنون در کشورهای گرجستان، قرقیزستان، ترکیه، کنیا، مالزی، جمهوری آذربایجان، چین، عمان و انگلستان کارگزار صادراتی فعال داریم.

 

استیری با اشاره به دشوار شدن شرایط برای صادرات شرکت‌ها افزود: با این وجود، به دلیل فاصله بین ارزش دلار و ریال، شرکت‌ها تمایل بیشتری به صادرات دارند و جذابیت‌های صادراتی برای آنها افزایش یافته است.

 

 

وی ادامه داد: مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق برای توسعه کسب‌وکارهای بین‌المللی، برای افزایش سقف حمایتی خود اقدام کرده است.

 

استیری همچنین گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای کمک به توانمندسازی داخلی و بین‌المللی شرکت‌ها اختصاص داده است.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics