تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۳۰۰ هزار فرصت شغلی در مناطق روستایی کشور ایجاد می‌شود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: با تدبیر دولت دوازدهم در خصوص رونق اشتغال روستایی کشور و اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی، ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از دولت، محمد امید روز چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال این استان افزود: این طرح که از سال ۹۶ در کشور آغاز شده تاکنون توانسته سهم مهمی در کاهش نرخ بیکاری و رونق تولید در مناطق روستایی کشور ایفا کند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: تلاش دولت تدبیر و امید بر این است تا این طرح به شکل پایدار و مستمر تداوم یابد و در همین خصوص درصدد هستیم تا با رفع چالش‌های فراروی طرح و اجرای مراحل راستی آزمایی در استفاده مطلوب از این منابع گام برداریم.

 

 امید با اشاره به خدمات نظام جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون در مناطق روستایی کشور، تصریح کرد: با وجود همه این خدمات، خلایی که در طول این ۴۰ سال مانع تحقق توسعه پایدار در روستاها می‌شد، نبود شغل بود که امید می‌رود با طرح مشاغل پایدار روستایی و عشایری این کاستی برطرف شود.

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ادامه داد: برخی استان‌ها با چالش‌هایی برای اجرای هرچه بهتر این طرح مواجه شده اند که در تلاشیم با افزایش اختیارات استانی زمینه را برای مدیریت و رفع این چالش‌ها برای استان‌ها فراهم کنیم.

 

 امید تصریح کرد: یکی از مهمترین اختیاراتی که به استان‌ها تفویض می‌شود تخصیص اعتبارات ابلاغی متناسب با ظرفیت استانهاست به این طریق که هریک از استان‌ها بر اساس پتانسیل‌های نسبی خود می تواننداین اعتبارات را سهمیه بندی و توزیع کنند.

 

وی با بیان اینکه هم اینک در حدود ۳۰ دستگاه دولتی، حاکمیتی و خیریه در مناطق روستایی کشور در حالت خدمات رسانی هستند از برخی ناهماهنگی بین این دستگاه‌ها انتقاد کرد و گفت: فعالیت‌های انجام شده در بسیاری از موارد هماهنگ و همراه نیست و این موضوع سبب عدم توازن در توزیع امکانات شده است.

 امید با اشاره به تشکیل شورای عالی هماهنگی امور مناطق روستایی کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهوری، خاطرنشان کرد: امید است در قالب این شورا بتوان خدمات رسانی در روستاها را منسجم‌تر و هماهنگ‌تر انجام داد.

 

وی همچنین عملکرد استان چهارمحال و بختیاری در جذب اعتبارات حوزه مشاغل پایدار روستایی و عشایری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: آمارهای موجود حاکی از اثرگذاری مطلوب این طرح در چهارمحال و بختیاری بوده و توانسته نرخ بیکاری را تا حد قابل توجهی در روستاهای این استان کاهش دهد.

 

 

 

استان چهارمحال و بختیاری ۸۰۰ روستا و آبادی دارای سکنه با جمعیت بالغ بر ۳۴۰ هزار نفر دارد.

در قالب طرح مشاغل پایدار روستایی و عشایری، ۴ هزار و ۶۶۳ میلیارد ریال اعتبار به این استان تخصیص داده شده که در حدود ۷۰ درصد این اعتبار تاکنون جذب شده است.

منبع خبر: دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics