تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

درخواست عضویت مجدد بورس اوراق بهادار تهران در فدراسیون جهانی بورس‎ها (WFE)

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد: درخواست عضویت مجدد بورس اوراق بهادار تهران در فدراسیون جهانی بورس‎ها (WFE) مورد پذیرش قرار گرفت

 

حسن قالیباف اصل اعلام کرد: پیرو پیگیری‎های متعدد بورس اوراق بهادار تهران برای رفع تعلیق عضویت در فدراسیون جهانی بورس‎ها (WFE)، پس از اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‎ها، در جلسه اخیر هیات مدیره این فدراسیون با درخواست عضویت مجدد بورس اوراق بهادار تهران موافقت شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی بازار سرمایه ایران، به نقل از روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران، حسن قالیباف اصل مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران با اعلام خبر فوق گفت: در نامه مدیرعاملفدراسیون جهانی بورس‎ها (WFE) عضویت وابسته بورس تهران تایید شده است و اعلام شده است پس از احراز عضویت کامل سازمان بورس و اوراق بهادار در سازمان بین المللی کمیسیون‎های اوراق بهادار(IOSCO) امکان عضویت کامل بورس اوراق بهادار تهران در این فدراسیون جهانی فراهم است.

 

قالیباف اصل فدراسیون جهانی بورس‎ها (WFE) را بالاترین نهاد بین‎المللی در صنعت اوراق بهادار جهان اعلام کرد و افزود: این فدراسیون جهانی با حدود 100 عضو، به عنوان بالاترین و معتبرترین نهاد در صنعت اوراق بهادار، تمامی جنبه های داد و ستد اوراق بهادار را از لحاظ  فنی، تجاری، حقوقی و اقتصادی مورد توجه قرار می دهد. طی سال های فعالیت  فدراسیون جهانی بورس‎ها (WFE)، مطالعات گسترده ای  بر روی خودانتظامی، نقدشوندگی، تنوع ابزار معاملاتی و روش داد و ستد اوراق بهادار و سایر موارد انجام داده است و نتایج این مطالعات در اختیار اعضا قرار می گیرد.

 

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران تاکید کرد: با این رویداد مهم، امکان مشاهده و تطبیق اطلاعات و شاخص های بورس اوراق بهادار تهران با سایر بورس‎های بین المللی فراهم می‎شود و سرمایه گذاران بین‎المللی، به بورس اوراق بهادار تهران به عنوان یک گزینه رقیب با سایر بورس‎های بین المللی توجه خواهند کرد.

 

وی در پایان اظهار داشت: حضور در نشست های سالانه و کارگروه‎های مختلف و ارتقا استانداردهای بین المللی از دیگر دستاوردهای این عضویت است.

منبع خبر: بورس اوراق بهادار تهران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics